Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Παραγραφή για τη λίστα Lagarde; Oh mon Dieu!

Παραγραφή για τη λίστα Lagarde; Oh mon Dieu!

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
[Δέκατη έκτη ημέρα από την υποβολή στην Εισαγγελία το Αρείου Πάγου της μήνυσης της ΧΑ για την τρύπα στα Ταμεία του ΠΑΣΟΚ και όγδοη από τη δημοσιοποίηση της φήμης ότι παρακολουθούνται τα τηλέφωνα των βουλευτών...
της αντιπολίτευσης. Κανένα παπαγαλάκι δεν με ενημέρωσε για το αν κινήθηκε κάποια διαδικασία διερεύνησης των καταγγελλομένων. Τι συνέβη; Δεν τηλεφωνούν πλέον οι παπαγάλοι στους Εισαγγελείς;].

            Γράφοντας την 01.09.2013 σε τούτο εδώ το ιστολόγιο αντέγραφα μία παράγραφο από το πόρ[δ]ισμα της Επιτροπής της Βουλής για τη λίστα Lagarde:

«….εκτίμηση όλων των μελών της Επιτροπής είναι ότι ο φορολογικός μηχανισμός του κράτους χρειάζεται ενίσχυση, εκσυγχρονισμό και αναδιοργάνωση. Είναι χαρακτηριστικό  ότι για να περαιωθεί ο έλεγχος τεσσάρων προσώπων, απαιτήθηκε να συσταθεί ειδικό συνεργείο από τους εμπειρότερους υπαλλήλους που διαθέτει το ΣΔΟΕ στο λεκανοπέδιο Αττικής, οι οποίοι χρειάστηκε να εργαστούν εντατικά επί σχεδόν 4 μήνες, για να ελέγξουν 4 μόνο πρόσωπα. Και τούτο κάτω από συνεχείς πιέσεις, παρακλήσεις και παροτρύνσεις της Επιτροπής μας. Και διερωτάται ο οιοσδήποτε, για να ελεγχθούν οι υπόλοιποι 2050 καταθέτες, μαζί με τις δεκάδες χιλιάδες που μετέφεραν χρήματα σε τράπεζες του εξωτερικού, κατά την τελευταία τριετία, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί;» [σελίς 39]

            Και τώρα ξαναπέσαμε από τα σύννεφα όλοι εμείς οι ανυποψίαστοι μόλις «ενημερωθήκαμε» ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν επαρκεί για τον έλεγχο των δεκάδων χιλιάδων που καταλέγονται σε διάφορες λίστες. Γνωρίζουμε, όμως, ότι ο εν λόγω μηχανισμός είναι επαρκέστατος για τους μικροκαταστηματάρχες, τους περιπτεράδες και τους ψιλικατζήδες και κάνει θαύματα, όταν τους ελέγχει.

Ο κ. Στουρνάρας έδωσε για άλλη μία φορά την εντύπωση ότι κατελήφθη  κλέπτων οπώρας και όλοι του την «έπεσαν», επειδή λέει παραγράφεται οσονούπω το δικαίωμα του Δημοσίου να ελέγξει όσους καταλέγονται στην περίφημη λίστα Lagarde και να επιβάλει φόρους, όπου δει, αντί να πετσοκόβει συντάξεις και να επιβάλλει δυσβάστακτα χαράτσια στα ακίνητα. Κανείς δεν ήξερε τίποτε. Ούτε οι 53 βουλευτές της ΝΔ που έθεσαν θέμα επιδόματος θέρμανσης μόλις άρχισε ο κόσμος να ξεπαγιάζει.
            Και όλα αυτά συμβαίνουν, επειδή τα κόμματα που διεκδικούν την ψήφο μας δεν φροντίζουν να είναι με τέτοιο τρόπο οργανωμένα, ώστε να παρακολουθούν εκ τους σύνεγγυς τις κυβερνητικές λαμογιές και να κράζουν νυχθημερόν τα λαμόγια. Εκτός αν αυτή η μη οργάνωση αποτελεί τον τρόπο οργάνωσης των κωμάτων.
            Όμως, όλοι λίγο-πολύ γνωρίζουμε ότι κάθε χρόνο η εκάστοτε κυβέρνηση περιλαμβάνει σε κάποιο νομοσχέδιο μία διαταξούλα, με την οποία παρατείνεται το χρονικό διάστημα, εντός του οποίου έχει το δικαίωμα το Δημόσιο να ελέγξει τους φορολογούμενους και να επιβάλει φόρους για μη δηλωθέν εισόδημα, ανακριβώς δηλωθέν εισόδημα κ.ο.κ. προηγουμένων ετών. Αυτή τη στιγμή μπορεί το Δημόσιο μέχρι την 31.12.2013 να ελέγξει ακόμη και εισοδήματα κτηθέντα εντός της χρήσης 1998. Η διάταξη ψηφίστηκε το έτος 2012. Σίγουρα μέχρι την 31.12.2013 θα ψηφίσουν όλοι οι κυβερνητικοί βουλευτές μία διάταξη, με την οποίαν ο χρόνος αυτός θα παρατείνεται μέχρι και την 31.12.2014. Δυστυχώς, το ΣτΕ έχει αποφανθεί ότι αυτή η αέναη παράταση είναι συνταγματικώς ανεκτή. Έτσι, το Δημόσιο δεν σπεύδει να διεξάγει ελέγχους και να επιβάλλει φόρους για προγενέστερες χρήσεις. Πάει συνέχεια για φρέσκα κουλούρια με χαράτσια, και ΕΕΤαΗΔίΕς. Ο φάκελοι παλαιών ετών στοιβάζονται στις Εφορίες και αραχνιάζουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τη λίστα Lagarde. Αυτός είναι ο λόγος που εγώ δεν κατάλαβα από πού κι’ ως πού υπάρχει όριο για τον έλεγχο αυτών των λιστανθρώπων. Αν π.χ. έβγαλα € 1.000.000 στο εξωτερικό το 2003, γιατί δεν μπορώ να ελεγχθώ σήμερα ως προς την πηγή του ποσού αυτού; Ποιος φραγμός παραγραφής εμποδίζει το Δημόσιο να με ελέγξει;
            Δια του λόγου το αληθές:
            Με το άρθρο ένατο [§9] ν. 2275/1994 η προθεσμία κοινοποίησης φύλλου ελέγχου και επιβολής φόρου που έληγε την 31.12.1994 παρετάθη μέχρι την 31.12.1995
            Με το άρθρο 6§34  ν. 2386/1996 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.1995 παρετάθη μέχρι την 31.12.1996
            Με το άρθρο 19§19] ν. 3091/2002 η ίδια προθεσμία  που έληγε την 31.12.2003 παρετάθη μέχρι την 27.02.2004
            Με το άρθρο 5§10 ν.3296/2004 η ίδια προθεσμία που έληγε την 27.02.2004 παρετάθη μέχρι την 31.12.2005
            Με το άρθρο 11 ν. 3513/2006 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2006 και την 31.12.2007 παρετάθη μέχρι την 31.12.2008
            Με το άρθρο 29 ν. 3697/2008 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2008 παρετάθη μέχρι την 31.12.2009
            Με το άρθρο 10 ν. 3790/2009 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2009 παρετάθη μέχρι την 30.06.2010
            Με το άρθρο 82 ν. 3842/2010 η προθεσμία που έληγε την 30.06.2010 παρετάθη μέχρι την 31.12.2010
            Με το άρθρο 12 ν. 3888/2010 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2010 παρετάθη μέχρι την 31.12.2011
            Με το άρθρο 18§2 ν. 4002/2011 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2011 παρετάθη μέχρι την 31.12.2012
            Με το άρθρο δεύτερο ν. 4098/2012 η ίδια προθεσμία που έληγε την 31.12.2012 παρετάθη μέχρι την 31.12.2013.
            Η είδηση, λοιπόν, που κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες είναι ότι κατετέθη τροπολογία που προβλέπει την παράταση των προθεσμιών παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να κοινοποιεί φύλλα ελέγχου και να επιβάλει φόρους, τέλη, πρόστιμα ή εισφορές, σε δύο κατηγορίες περιπτώσεων:
·         Για υποθέσεις για τις οποίες εκκρεμεί η απάντηση ή αποστολή στοιχείων από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ ή τρίτες χώρες βάσει της αμοιβαίας διοικητικής ή δικαστικής συνδρομής
·         Για υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί εισαγγελικές παραγγελίες, εντολές ελέγχου ή έρευνας με βάση διαβιβασθείσα πληροφορία από δικαστικές ή ελεγκτικές αρχές, όπως το ΣΔΟΕ, η Αρχή κατά της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κ.λπ.

Στο πλαίσιο των παραπάνω, οι προθεσμίες που έληγαν την 31η Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, θα παραταθούν κατά δύο έτη μετά την υπερψήφιση της τροπολογίας.

            Και ερωτώ εγώ: γιατί τώρα θα παραταθεί η προθεσμία παραγραφής μόνον γι’ αυτές τις υποθέσεις, ενώ επί τόσα χρόνια παρετείνετο για όλες αδιακρίτως;  Με άλλα λόγια, γιατί δεν θα ψηφισθεί αυτή τη φορά, όπως συνέβαινε κάθε χρόνο, μία διάταξη, με την οποία θα παρατείνεται για όλες τις υποθέσεις η προθεσμία παραγραφής μέχρι την 31.12.2014 και στη συνέχεια μέχρι 31.12.2015 κ.ο.κ.; Είναι να μην είσαι καχύποπτος; Για να «καλυφθούμε» έναντι της εν λόγω λίστας, θα αφήσουμε όλα τα άλλα να παραγραφούν; Τί να είναι άραγε όλα τα άλλα; Μήπως μερικοί μεγαλόσχημοι επιχειρηματίες του ευρύτερου εργολαβοσυνδικαλιστικοπολιτικού συμπλέγματος; Λέω εγώ τώρα!

Δεν μας κοροϊδεύουν απλώς. Μας πηδάνε οι σαξεστόρηδες και μας αρέσει, όπως, άλλωστε, δείχνουν τα δημοσκοπικά ευρήματα των ημερών.


Σωτήριος Καλαμίτσης

Φίλος του γιατρού Γωγούση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Απλοί τρόποι να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

  ΠΑΙΔΙ  |  10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020 | 06:00  |  IMOMMY TEAM Ειδικά αυτήν την περίοδο που η πανδημία του κοροναϊού απειλεί την υγεία ...