Ο ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΧΩΡΙΣ ΓΑΛΟΝΙΑ
του Σπύρου Δημητρέλη
Με μία απόφαση που υπεγράφη μόλις χθες από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, δηλαδή μόλις μία ημέρα μετά την παλινωδία με τις 100 δόσεις, η οποία στοίχισε στην κυβέρνηση, μεταφέρονται καίριες αρμοδιότητες του φορολογικού κλάδου του υπουργείου Οικονομικών στον υφυπουργό Οικονομικών, Γιώργο Μαυραγάνη, ο οποίος θεωρείται και ένας από τους πολύ στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού.
Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση, η οποία υπεγράφη και δημοσιεύτηκε στις 13 Νοεμβρίου, ανατίθεται στον Γ. Μαυραγάνη η άσκηση των ακόλουθων αρμοδιοτήτων:
1. της Διεύθυνσης Φορολογικής Πολιτικής,
2. της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με την επιφύλαξη της ισχύος των αποφάσεων μεταφοράς αρμοδιοτήτων στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων,
3. της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης και των υπαγόμενων σε αυτήν υπηρεσιών,
4. της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) και των υπαγόμενων σε αυτήν υπηρεσιών,
5. της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου κατά το μέρος που αφορά τις υπηρεσίες και τα όργανα των ανωτέρω περιπτώσεων,
6. της Ανώτατης Επιτροπής Τελωνειακών Αμφισβητήσεων (Α.Ε.Τ.Α.),
7. του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου (Α.Χ.Σ.),
8. της εποπτείας του Ειδικού Ταμείου Ελέγχου, Παραγωγής και Ποιότητας Αλκοόλης−Αλκοολούχων Ποτών (Ε.Τ.Ε.Π.Π.Α.Α.).
Και το ΣΔΟΕ στον Μαυραγάνη
Από τις παραπάνω αρμοδιότητες ξεχωρίζουν δύο πολύ κρίσιμες υπηρεσίες. Το ΣΔΟΕ, το οποίο διενεργεί κρίσιμους φορολογικούς ελέγχους, τόσο στην λίστα Lagarde, όσο και σε υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται πολιτικά πρόσωπα, αλλά και ο Εσωτερικός Έλεγχος του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή η αξιολόγηση των υπηρεσιών όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων του άρθρου 1 περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες:
α) οι κοινοβουλευτικές αρμοδιότητες, με εξαίρεση τη νομοθετική πρωτοβουλία,
β) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων,
γ) η έκδοση πράξεων ατομικού και κανονιστικού χαρακτήρα,
δ) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων και η έκδοση πράξεων από κοινού με άλλους Υπουργούς, Αναπληρωτές Υπουργούς και Υφυπουργούς,
ε) η αποδοχή των γνωμοδοτήσεων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως και η αποδοχή και έγκριση πρακτικών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
στ) τα ερωτήματα και οι αποφάσεις για την επιλογή, προαγωγή, τοποθέτηση, μετακίνηση, απόσπαση, μετάθεση και μετάταξη των υπαλλήλων των υπηρεσιακών μονάδων που προβλέπονται στο άρθρο 1, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή άλλες ειδικές διατάξεις, με εξαίρεση τους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων.
ζ) ο ορισμός μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και η σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών των μόνιμων και ευκαιριακών συλλογικών οργάνων (επιτροπών, συμβουλίων και ομάδων εργασίας).
Να σημειωθεί, πάντως, ότι εξαιρούνται και παραμένουν στον Υπουργό:
α) η αρμοδιότητα να προσδιορίζει την πολιτική του Υπουργείου, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών κυβερνητικών οργάνων, να συντονίζει την εφαρμογή της πολιτικής αυτής και να εποπτεύει την εφαρμογή της από τις υπηρεσίες του Υπουργείου,
β) η εκπροσώπηση του Ελληνικού Δημοσίου,
γ) η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους Διεθνείς Οργανισμούς,
δ) η υπογραφή αποφάσεων εξουσιοδότησης υπαλλήλων για το χειρισμό διαβαθμισμένου υλικού, άρσης εξουσιοδότησης, συγκρότησης ομάδων πολιτικής άμυνας των κτιρίων του Υπουργείου και όλων των άλλων Υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτό, καθώς και συγκρότησης επιτροπών καταστροφής διασφαλισμένου υλικού,
ε) η οργάνωση Υπηρεσιών,
στ) οι αποσπάσεις και μετατάξεις στο Υπουργείο Οικονομικών υπαλλήλων άλλων φορέων, καθώς και οι πράξεις πρόσληψης ή διορισμού προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών και των νομικών προσώπων που εποπτεύονται από αυτό και ανάθεσης μίσθωσης έργου σε φυσικά πρόσωπα, με την εξαίρεση της στελέχωσης του Γραφείου του Υφυπουργού,
ζ) οι πράξεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων που αφορούν στην πληρωμή συμπληρωματικών συντάξεων σε συνταξιούχους και βοηθηματούχους, γενικά, του Δημοσίου.
η) η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για το συντονισμό της δραστηριότητας των Υπηρεσιακών και Πειθαρχικών Συμβουλίων.
Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση, η οποία υπεγράφη και δημοσιεύτηκε στις 13 Νοεμβρίου, ανατίθεται στον Γ. Μαυραγάνη η άσκηση των ακόλουθων αρμοδιοτήτων:
1. της Διεύθυνσης Φορολογικής Πολιτικής,
2. της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με την επιφύλαξη της ισχύος των αποφάσεων μεταφοράς αρμοδιοτήτων στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων,
3. της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης και των υπαγόμενων σε αυτήν υπηρεσιών,
4. της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) και των υπαγόμενων σε αυτήν υπηρεσιών,
5. της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου κατά το μέρος που αφορά τις υπηρεσίες και τα όργανα των ανωτέρω περιπτώσεων,
6. της Ανώτατης Επιτροπής Τελωνειακών Αμφισβητήσεων (Α.Ε.Τ.Α.),
7. του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου (Α.Χ.Σ.),
8. της εποπτείας του Ειδικού Ταμείου Ελέγχου, Παραγωγής και Ποιότητας Αλκοόλης−Αλκοολούχων Ποτών (Ε.Τ.Ε.Π.Π.Α.Α.).
Και το ΣΔΟΕ στον Μαυραγάνη
Από τις παραπάνω αρμοδιότητες ξεχωρίζουν δύο πολύ κρίσιμες υπηρεσίες. Το ΣΔΟΕ, το οποίο διενεργεί κρίσιμους φορολογικούς ελέγχους, τόσο στην λίστα Lagarde, όσο και σε υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται πολιτικά πρόσωπα, αλλά και ο Εσωτερικός Έλεγχος του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή η αξιολόγηση των υπηρεσιών όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων του άρθρου 1 περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες:
α) οι κοινοβουλευτικές αρμοδιότητες, με εξαίρεση τη νομοθετική πρωτοβουλία,
β) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων,
γ) η έκδοση πράξεων ατομικού και κανονιστικού χαρακτήρα,
δ) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων και η έκδοση πράξεων από κοινού με άλλους Υπουργούς, Αναπληρωτές Υπουργούς και Υφυπουργούς,
ε) η αποδοχή των γνωμοδοτήσεων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως και η αποδοχή και έγκριση πρακτικών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
στ) τα ερωτήματα και οι αποφάσεις για την επιλογή, προαγωγή, τοποθέτηση, μετακίνηση, απόσπαση, μετάθεση και μετάταξη των υπαλλήλων των υπηρεσιακών μονάδων που προβλέπονται στο άρθρο 1, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή άλλες ειδικές διατάξεις, με εξαίρεση τους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων.
ζ) ο ορισμός μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και η σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών των μόνιμων και ευκαιριακών συλλογικών οργάνων (επιτροπών, συμβουλίων και ομάδων εργασίας).
Να σημειωθεί, πάντως, ότι εξαιρούνται και παραμένουν στον Υπουργό:
α) η αρμοδιότητα να προσδιορίζει την πολιτική του Υπουργείου, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών κυβερνητικών οργάνων, να συντονίζει την εφαρμογή της πολιτικής αυτής και να εποπτεύει την εφαρμογή της από τις υπηρεσίες του Υπουργείου,
β) η εκπροσώπηση του Ελληνικού Δημοσίου,
γ) η εκπροσώπηση του Υπουργείου στους Διεθνείς Οργανισμούς,
δ) η υπογραφή αποφάσεων εξουσιοδότησης υπαλλήλων για το χειρισμό διαβαθμισμένου υλικού, άρσης εξουσιοδότησης, συγκρότησης ομάδων πολιτικής άμυνας των κτιρίων του Υπουργείου και όλων των άλλων Υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτό, καθώς και συγκρότησης επιτροπών καταστροφής διασφαλισμένου υλικού,
ε) η οργάνωση Υπηρεσιών,
στ) οι αποσπάσεις και μετατάξεις στο Υπουργείο Οικονομικών υπαλλήλων άλλων φορέων, καθώς και οι πράξεις πρόσληψης ή διορισμού προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών και των νομικών προσώπων που εποπτεύονται από αυτό και ανάθεσης μίσθωσης έργου σε φυσικά πρόσωπα, με την εξαίρεση της στελέχωσης του Γραφείου του Υφυπουργού,
ζ) οι πράξεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων που αφορούν στην πληρωμή συμπληρωματικών συντάξεων σε συνταξιούχους και βοηθηματούχους, γενικά, του Δημοσίου.
η) η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για το συντονισμό της δραστηριότητας των Υπηρεσιακών και Πειθαρχικών Συμβουλίων.
More News Desk
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.