Η αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει γνωμοδοτήσει θετικά
Άσχημα τα νέα για όσους δεν μπορούν να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με την οποία έχουν συνεργασία. Ήδη έχουν φουντώσει και πάλι οι φήμες για τη δημιουργία «Τειρεσία» στον οποίο θα μπαίνουν οι συνδρομητές που έχουν οφειλές προς στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, παρότι βρίσκεται σε ισχύ νομικό πλαίσιο το οποίο επιτρέπει στους συνδρομητές να «μετακομίσουν» από την μια εταιρεία στην άλλη.
Μάλιστα οι εταιρείες (Cosmote, Vodafone, Wind) από τον περασμένο Μάϊο έχουν απευθύνει ερώτημα στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την δημιουργία ενός Τειρεσία στον οποίο θα εντάσσονται οι κακοπληρωτές συνδρομητές.
Η αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει γνωμοδοτήσει θετικά παραπέμποντας πάντως την υπόθεση στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προς την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων «ο συνδρομητής με βάση το νέο Κανονισμό Φορητότητας μπορεί να αλλάζει πάροχο ακόμη κι αν βρίσκεται σε νόμιμη διακοπή παροχής υπηρεσιών λόγω ληξιπρόθεσμης οφειλής. Ειδικότερα, η αλλαγή αυτή του Κανονισμού Φορητότητας συνεπάγεται, ότι οι συνδρομητές που δεν προτίθενται να πληρώσουν κανένα λογαριασμό σε κανένα πάροχο κινητής τηλεφωνίας, θα έχουν πλέον τη δυνατότητα ελεύθερης χρήσης των υπηρεσιών κινητής με τον ίδιο αριθμό για έως και δώδεκα συναπτούς μήνες, μεταβαίνοντας από τον έναν πάροχο στον άλλο μέσω φορητότητας ανά τρίμηνο, εξαντλώντας τα περιθώρια διατήρησης της σύνδεσης σε κάθε πάροχο παρά την ύπαρξη των οφειλών.
Επιπλέον, αυξάνεται ο οικονομικός κίνδυνος των παρόχων για κάθε νέο συνδρομητή μέσω φορητότητας, καθώς χάνεται πλέον η βεβαιότητα ότι ο συνδρομητής αποχωρεί από τον πάροχο-δότη έχοντας τακτοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του σε αυτόν.
Έτσι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στερούνται της δυνατότητας πρόσβασης σε πληροφορίες πολύ σημαντικές για την αξιολόγηση της φερεγγυότητας των υποψήφιων πελατών, αξιολόγηση η οποία επιβάλλεται αφενός μεν για την προστασία της καταναλωτικής πίστης και την εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας αφετέρου δε για την αποφυγή υπερχρεωμένων νοικοκυριών».
Όπως υποστηρίζουν οι εταιρίες «ο υφιστάμενος έλεγχος φερεγγυότητας των καταναλωτών κρίνεται ανεπαρκής, καθώς οι διαθέσιμες πληροφορίες περιορίζονται μόνο σε αυτές των δημοσιευμένων αποφάσεων δικαστηρίων (για τυχόν έκδοση διαταγών πληρωμής, πτωχεύσεις εταιρειών, κατασχέσεις ή άλλα επιβαρυντικά συναλλακτικά δεδομένα), καθώς τα στοιχεία αυτά δεν αποτυπώνουν την πρόσφατη οικονομική κατάσταση των πελατών και δεν επιτρέπουν την εξαγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων για τη φερεγγυότητά τους».
Ακόμη, οι εταιρίες διατείνονται ότι «είναι οικονομικά ασύμφορη η διεκδίκηση μέσω της δικαστικής οδού περιπτώσεων όχι ιδιαίτερα υψηλών ποσών οφειλής ανά πιστωτή, λαμβανομένου υπόψη των εξόδων που απαιτούνται έστω και για την έκδοση διαταγής πληρωμής (π.χ. έξοδα γραμματίου δικηγόρου, παραστάσεων, έξοδα δικαστικών επιμελητών κ.λπ.) και, για το λόγο αυτό, οι σχετικές απαιτήσεις δεν διεκδικούνται ποτέ από τους πιστωτές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αίτημα εξετάζεται από την ΕΕΤΤ, προκειμένου να κριθεί αν η πρακτική αυτή είναι σύννομη.
Υπενθυμίζεται ότι τα φέσια στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν εκτιναχθεί στα χρόνια της κρίσης, ενώ το φαινόμενο εντάθηκε τους τελευταίους μήνες λόγω capital control.
Tην ίδια στιγμή όμως είναι υποχρεωμένες από το νόμο να καταβάλλουν στο δημόσιο το ειδικό τέλος συνδρομητών, ακόμη και αν πρόκειται για ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Το θέμα έχει προκαλέσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στις μεγάλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες ψάχνουν τρόπο να μειώσουν τις επισφάλειες τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.