Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τον Μάρτιο του 2019 αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμές των συρμών που θα κυκλοφορήσουν στο μετρό Θεσσαλονίκης, του οποίου η βασική γραμμή, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σύγχρονους σταθμούς, εμφανίζει κατασκευαστική πρόοδο σε ποσοστό 65%.
Το Capital.gr βρέθηκε στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο κατασκευαστικά στάδιο και βάσει του χρονοδιαγράμματος θα αποπερατωθεί τον Μάρτιο του 2019. Το κτήριο συντήρησης αποτελείται από 5.000 τ.μ. μεταλλικής κατασκευής, 6.000 τ.μ. μπετόν, ενώ το αμαξοστάσιο διαθέτει συνολική δόμηση 90.000 τ.μ. Στο αμαξοστάσιο, που έχει προβλεφθεί να διαθέτει βρεφονηπιακό σταθμό, θα απασχολούνται 580 άτομα.
Σε αυτό- απέχει περίπου 1,2 χλμ. από τον σταθμό Νέα Ελβετία (τον τελευταίο της βασικής γραμμής)- θα πραγματοποιηθούν οι αρχικές δοκιμές των συρμών, με τον πρώτο από τους συνολικά 18 -που θα τοποθετηθεί σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις- να υπολογίζεται ότι θα φθάσει, μέσω του λιμανιού Θεσσαλονίκης, έως το τέλος του 2018.
Στόχος είναι να ελεγχθούν οι συρμοί στο αμαξοστάσιο σε περίπου ένα χρόνο, ώστε τον Ιούνιο του 2019 να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές στη γραμμή του μετρό και το Νοέμβριο του 2020, που θα περιλαμβάνει συνολικά εννέα από τους 13 σταθμούς (εκτός από τους σταθμούς Νέος σιδηροδρομικός σταθμός - ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Βενιζέλου και Αγία Σοφία). Πρόκειται, δηλαδή, για τους σταθμούς Σιντριβάνι/Έκθεση (Εγνατίας & Αγγελάκη), Πανεπιστήμιο (Εγνατίας & 3ης Σεπτεμβρίου), Παπάφη (Κων. Καραμανλή & Παπάφη), Ευκλείδη (Κωνσταντινουπόλεως & Κατσιμήδου), Φλέμιγκ (Δελφών & Φλέμινγκ), Αναλήψεως (Δελφών & Αναλήψεως), Πατρικίου (Σόλωνος & 25ης Μαρτίου), Βούλγαρη (Βούλγαρη & Καθ. Παπαδάκη) και Νέα Ελβετία.
Ο σταθμός Νέα Κρήνη είναι ο πλέον προχωρημένος κατασκευαστικά, καθώς έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80% τα έργα πολιτικού μηχανικού και αρχιτέκτονα.
Η βασική γραμμή του μετρό είναι προϋπολογισμού ύψους 1,012 δισ. ευρώ, ενώ η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ, με πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) είναι αρχικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται ότι οι πέντε αυτοί σταθμοί θα δοθούν στην κυκλοφορία μέσα στο 2021.
Σημειώνεται ότι η Άκτωρ κατασκευάζει τόσο τη βασική γραμμή όσο και την επέκταση του μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.