Κοκκινα παθη
Σκληρή χειρουργική επίθεση του redsagainsthemachine.gr στον Γιάννη Αλαφούζο
Nησιά Κέιμαν, Paradise Papers κι άλλα κόλπα
Σκληρή χειρουργική επίθεση του κόκκινου ιστότοπου redsagainsthemachine.gr στον Γιάννη Αλαφούζο με πολλή εσωτερική πληροφόρηση που θα ζήλευε και το TradeWinds.
Διαβάζουμε:
Είδαμε σήμερα τα χοντρά επεισόδια
στο δημοτικό γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας ανάμεσα σε οπαδούς και
φιλάθλους του ΠΑΟ, στη νίκη του Πανιωνίου με σκορ 1-0. Διαβάσαμε για τις
σκέψεις
των ανθρώπων της διοίκησης του ΠΑΟ να υπαχθεί η ΠΑΕ στον εξωδικαστικό
μηχανισμό ρύθμισης οφειλών προς τους πιστωτές της, αλλά και για το διακανονισμό
που έχει προταθεί στους παίκτες της ομάδας, στη λογική ”40 τώρα-60 σε 2
μήνες”. Έτσι μας ήρθε να παραθέσουμε δύο άρθρα που διαβάσαμε πρόσφατα
στο Internet και αφορούν το λεβέντη Γιάνναρο Αλαφούζο, πρώτα αυτό
Η ναυτιλιακή εταιρεία Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, φαίνεται πως κάνει δυναμικό comeback στον τομέα των VLCCs, μετά από απουσία 10 χρόνων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, που έχουν δει το φως της
δημοσιότητας, η οικογένεια Αλαφούζου έχει στα άμεσα σχέδιά της την
παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCCs από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
H ναυτιλιακή εταιρεία έχει ως στόχο την παραγγελία δύο VLCCs (χωρητικότητας 319.000-dwt) και την εξασφάλιση options για την ενδεχόμενη κατασκευή ακόμη δύο.
Όσον αφορά την τιμή των tankers,
έκαστο κοστολογείται στα 81,5 εκατομμύρια δολάρια, με την εταιρεία να
θέλει εξασφαλίσει την άμεση χρονοναύλωση τους. Ως πιθανή ημερομηνία
παράδοσης εμφανίζεται το τέλος του 2019.
Το τελευταίο διάστημα, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στη μείωση του
στόλου της, έχοντας πουλήσει επτά tankers μεταξύ του Σεπτεμβρίου του
2016 και του Ιουνίου του 2017, βάζοντας στα ταμεία της 180 εκατομμύρια
δολάρια.
H ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε από τον Αριστείδη Αλαφούζο,
ο οποίος πέθανε τον Μάιο στην ηλικία των 93 ετών, συμμετείχε για
τελευταία φορά στην αγορά VLCCs στις αρχές του αιώνα, αλλά πώλησε τα δύο
VLCCs του στόλου της στη Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση στις αρχές του 2005.
Όλο αυτό το διάστημα η ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου δεν
είχε δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των VLCCs. Πάντως, σύμφωνα με το
Tradewinds, υπήρξαν κάποιες ενδείξεις πως η Kyklades Maritime επεδίωξε να αναπτύξει δραστηριότητα στον κλάδο, και το όνομα της είχε ακουστεί όταν η Metrostar Management πουλούσε tankers τέτοιου τύπου. Το ενδιαφέρον όμως δεν προχώρησε και τα VLCCs της Metrostar «μοιράστηκαν» στις ναυτιλιακές Euronav, Frontline και Onassis Olympic Shipping & Management.
Οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων στις οποίες έχει επικεντρωθεί η
εταιρεία είναι αυτές των suezmaxes και των aframaxes. Σήμερα έχει στο
νερό δύο suezmaxes (κατασκευής 2016 και 2017) και τρία aframaxes
(κατασκευής 2012), μαζί με τέσσερα LR2 tankers μεταφοράς προϊόντων, όπως
αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία της Clarksons.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή έχει παραγγείλει δύο suezmaxes στα ιαπωνικά ναυπηγεία Marine United και άλλα πέντε στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Sundong Shipbuilding.
κι έπειτα αυτό.
Μας έχουν συμβουλέψει ότι προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε την
έκθεση σε ευρωπαϊκό ΦΠΑ (σ.σ.: EU VAT), για το γιoτ θα έπρεπε να του
δώσουμε σημαία των Κέιμαν (και γι’ αυτό θα έπρεπε να ανήκει σε εταιρεία
των Νήσων Κέιμαν)». Οπως φαίνεται σε έγγραφα των Paradise Papers, ο
Γιάννης Αλαφούζος, εφοπλιστής και ιδιοκτήτης Μέσων Ενημέρωσης στην
Ελλάδα, ίδρυσε με τη βοήθεια της Appleby, της δικηγορικής εταιρείας που
βρέθηκε στο επίκεντρο της πρόσφατης παγκόσμιας δημοσιογραφικής έρευνας,
offshore με έδρα τα Κέιμαν για το πολυτελές σκάφος του «Ermis 2». Τα
έγγραφα των Paradise Papers ελήφθησαν από τη γερμανική εφημερίδα
«Süddeutsche Zeitung», η οποία μοιράστηκε τα στοιχεία με τη Διεθνή
Σύμπραξη Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και ένα δίκτυο περισσότερων από
380 δημοσιογράφων σε 67 χώρες.
Το «Ermis 2» ναυπηγήθηκε από τη McMullen & Wing στη Νέα
Ζηλανδία και σχεδιάστηκε από την Humphreys Yacht Desing, που θεωρείται
κορυφαία στον σχεδιασμό σκαφών. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε το 2007 και
το γιοτ παραδόθηκε το 2008. Η International Superyacht Society, η
παγκόσμια ένωση για τη βιομηχανία των superyachts, είχε χαρακτηρίσει το
«Ermis 2» ως «μία από τις πιο ασυνήθιστες αναθέσεις που έχουν υπάρξει
εδώ και πολλά χρόνια».
Με τη χρήση ονομαστικών μετοχών
δεν εμφανίζονται οι πραγματικοί μέτοχοι. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν
εμφανίζεται το όνομα του Γιάννη Αλαφούζου να συνδέεται με την Ermis
Shipping Limited
Το βραβευμένο 37 μέτρων γιοτ θεωρούνταν από τα κορυφαία του είδους
του παγκοσμίως. Αναφορές σε ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης υπολόγιζαν το
κόστος κατασκευής του «Ermis 2» από 15.000.000 έως 22.000.000 ευρώ. Δεν
κατέστη δυνατό να επιβεβαιώσουμε το ακριβές ποσό που κόστισαν στον κ.
Αλαφούζο ο σχεδιασμός και η ναυπήγηση του «Ermis 2».
Η offshore στα Κέιμαν
Σύμφωνα με στοιχεία των Paradise Papers, το 2007 υπήρξε επικοινωνία
μεταξύ εκπροσώπων του Γιάννη Αλαφούζου και της Appleby, προκειμένου να
ιδρυθεί εταιρεία στα Κέιμαν, η οποία θα κατείχε το γιοτ «Ermis 2» . Σε
επικοινωνία που είχαμε μαζί του μας επιβεβαίωσε ότι η Ermis Shipping
Limited συστάθηκε με εντολή του και πως σκοπός της εταιρείας είναι η
κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και η εμπορική εκμετάλλευσή του στην
ευρύτερη περιοχή της Καραϊβικής.
Σε έγγραφο που εστάλη στην Appleby, υπογεγραμμένο από τον κ.
Αλαφούζο, δηλώνεται ότι η πηγή χρηματοδότησης της αρχικής και των
μετέπειτα συναλλαγών προερχόταν από δάνειο της Τράπεζας Πειραιώς, καθώς
και ότι ο ετήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας υπολογιζόταν στα 50.000
δολάρια. «Το ποσό των 50.000 δολαρίων που δηλώθηκε ως πρόβλεψη κατά
τη σύστασή της θα ήταν το θεωρητικά ελάχιστο έσοδο για τη
σχεδιαζόμενη εκμετάλλευση του συγκεκριμένου σκάφους αναψυχής» μας
δήλωσε ο κ. Αλαφούζος. Επιπλέον, τον ρωτήσαμε εάν η Ermis Shipping
Limited είχε έσοδα κατά τη χρονική περίοδο λειτουργίας της και εάν
υπήρξε μέρισμα από την offshore εταιρεία προς τον ίδιο που
εμφανιζόταν ως τελικός δικαιούχος. «Η Ermis Shipping Limited δεν είχε
έσοδα, διότι το σκάφος, κατά το χρονικό διάστημα που ήταν στην
κατοχή της, δεν χρησιμοποιήθηκε για τη διενέργεια πλόων αναψυχής.
Επομένως η εταιρεία δεν είχε κέρδος από το οποίο θα μπορούσε να
προκύψει μέρισμα προς εμένα».
Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΦΠΑ
Για να πλέει και να χρησιμοποιείται χωρίς χρονικούς περιορισμούς
ένα σκάφος σε ευρωπαϊκά ύδατα θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχει πληρωθεί
το EU VAT σε κάποια χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για παράδειγμα, το
2008 ο ΦΠΑ στην Ελλάδα ήταν στο 19%.
Σε επικοινωνία που είχαμε μας
επιβεβαίωσε ότι η Ermis Shipping Limited συστάθηκε με εντολή του και πως
σκοπός της ηταν η κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και η εμπορική
εκμετάλλευσή του
Σύμφωνα με τον κ. Αλαφούζο, το αρχικό σχέδιο για το «Ermis 2» ήταν η
εμπορική εκμετάλλευσή του στην Καραϊβική, όπου δεν καταβάλλεται ΦΠΑ.
Ωστόσο σε έγγραφο που φέρει την υπογραφή του και βρέθηκε ανάμεσα στα
αρχεία που διέρρευσαν από την Appleby αναφέρεται το εξής: «Μας έχουν
συμβουλέψει ότι προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε την έκθεση σε ευρωπαϊκό
ΦΠΑ (σ.σ.: EU VAT) για το γιoτ, θα έπρεπε να του δώσουμε σημαία των
Κέιμαν (και γι’ αυτό θα έπρεπε να ανήκει σε εταιρεία των Νήσων Κέιμαν)».
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Αλαφούζο τον ρωτήσαμε εάν
επιβεβαιώνει ή διαψεύδει την παραπάνω αναφορά στο έγγραφο που εστάλη
στην Appleby και εάν την επιβεβαιώνει, του ζητήσαμε να μας αναφέρει το
ποσό της ελαχιστοποίησης στην έκθεση σε EU VAT.
«Οπως προανέφερα, αρχικά είχε αποφασιστεί το σκάφος να
παραμείνει εκτός ευρωπαϊκού χώρου και να νηολογηθεί στις Νήσους
Κέιμαν, οπότε δεν υπήρχε ούτως ή άλλως ζήτημα καταβολής ΦΠΑ.
Μερικούς μήνες μετά τη σύσταση της εν λόγω εταιρείας αποφασίστηκε
η εισαγωγή του σκάφους στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οπότε και
εκτελωνίστηκε στην Ιταλία εντός του έτους 2008, όπου πληρώθηκε ο
αναλογών ΦΠΑ.
Το σκάφος δηλώνεται στη φορολογική μου δήλωση, σύμφωνα με τις
εκάστοτε ισχύουσες φορολογικές διατάξεις» μας δήλωσε γραπτώς.
Στο ίδιο έγγραφο, το οποίο είναι ερωτηματολόγιο της Appleby προς
τους πελάτες της, το οποίο συμπληρώνεται, υπογράφεται και αποστέλλεται
στη δικηγορική προκειμένου να προχωρήσει η ίδρυση της εταιρείας,
ζητούνταν να στελεχωθεί η Ermis Shipping Limited με διευθυντή και να
τοποθετηθεί ονομαστικός μέτοχος (nominee shareholder). Ο ονομαστικός
μέτοχος είναι το φυσικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα (για παράδειγμα, μια
εταιρεία) που κρατά τις μετοχές της εταιρείας για λογαριασμό του
τελικού δικαιούχου. Με τη χρήση ονομαστικών μετόχων δεν εμφανίζονται τα
στοιχεία των πραγματικών μετόχων στο μητρώο των μελών της εταιρείας. Γι’
αυτόν τον λόγο δεν εμφανίζεται το όνομα του Γιάννη Αλαφούζου να
συνδέεται με την Ermis Shipping Limited στη βάση δεδομένων που
δημοσιεύει το ICIJ (offshoreleaks.icij.org) με τα στοιχεία προσώπων και
τη σύνδεσή τους με εταιρείες.
Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο για ποιο λόγο επέλεξε να χρησιμοποιήσει
ονομαστικούς μετόχους (nominee shareholders) στην Ermis Shipping
Limited.
«Είναι συνήθης πρακτική κατά τη σύσταση μιας offshore
εταιρείας να χρησιμοποιούνται nominee shareholders, στο όνομα των
οποίων γίνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες της. Εξάλλου είχα
δηλωθεί ως beneficial owner της εταιρείας αυτής από την πρώτη
στιγμή. Δεν προχώρησα σε κάποια αλλαγή, γιατί σε πολύ σύντομο
χρονικό διάστημα μετά τη σύστασή της αποφάσισα να μην τη
χρησιμοποιήσω, και τον Οκτώβριο του 2008 ζήτησα τη διαγραφή της».
Από τα Κέιμαν στη Νήσο του Μαν
Από αρχεία των Paradise Papers φαίνεται ότι το «Ermis 2» , που είχε
στην κατοχή της η εταιρεία των Κέιμαν, προοριζόταν για πώληση σε
εταιρεία με έδρα στη Νήσο του Μαν, επίσης συμφερόντων του κ. Αλαφούζου.
Και στην εταιρεία της Νήσου του Μαν, την Ermis 2 Yachting Limited, τις
μετοχές φέρεται να κατείχαν ονομαστικοί μέτοχοι, αρχικά η Targus
Holdings Limited, με έδρα τις Σεϋχέλλες, και μετά η Ermis Yacht Holding,
με έδρα τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους.
Τον Οκτώβριο του 2008, το «Ermis 2», του οποίου το συνολικό κόστος,
σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες αναφορές σε ελληνικά μέσα κυμαινόταν από τα
15 έως τα 22 εκατομμύρια ευρώ, πουλήθηκε στην Ermis 2 Yachting Limited
στη Νήσο του Μαν. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο εάν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει
ότι το κόστος αγοράς του «Ermis 2» υπερέβαινε τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν μας απάντησε στο συγκεκριμένο ερώτημα. Ανέφερε ότι «το σκάφος
αναψυχής “Ermis 2” δεν αγοράστηκε, αλλά ναυπηγήθηκε για λογαριασμό
μου».
Στα πρακτικά της Ermis Shipping Limited (Κέιμαν), με ημερομηνία 28
Οκτωβρίου 2008, αποφασίζεται η πώληση του «Ermis 2». Οπως αναφέρεται στα
πρακτικά: «Η τιμή αγοράς, βάσει της συμφωνίας πώλησης, είναι 9.000.000
ευρώ». Ο κ. Αλαφούζος δήλωσε σχετικά: «Η μεταφορά του σε εταιρεία
συμφερόντων μου δεν συνιστά πώληση, αλλά συμφωνία υποκατάστασης
(novation agreement)».
Επειδή οι αναφορές σε ελληνικά μέσα εκτιμούσαν την αξία του «Ermis
2» από 15 εκατομμύρια έως 22 εκατομμύρια, ρωτήσαμε τον κύριο Αλαφούζο να
μας εξηγήσει πώς καθορίστηκε η τιμή πώλησής του στα εννέα εκατομμύρια
ευρώ. Δεν απάντησε στο ερώτημα. Το 2010 το «Ermis 2», σύμφωνα με
δημοσίευμα/αγγελία του Superyacht Times, πωλούνταν προς 16.000.000 ευρώ.
Δεν απάντησε στο ερώτημα
Το 2012 σε προσπέκτους της εταιρείας Humphreys που σχεδίασε το γιοτ
η τιμή με την οποία διατίθεται προς πώληση είναι επίσης 16.000.000
ευρώ. Το 2013 η τιμή πώλησης του «Ermis 2» φέρεται να υποχωρεί στα
13.000.000 ευρώ, ενώ σε αγγελία του Μαρτίου του 2017 η τιμή του παρέμενε
στα 13 εκατομμύρια. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο: «Σε αγγελίες που έχουμε
δει στο Διαδίκτυο και σε φυλλάδια το 2012 το “Ermis 2” είχε πωλητήριο
για 16 εκατομμύρια ευρώ, το 2013 για 13 εκατομμύρια ευρώ και τον
Νοέμβριο του 2017 για περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ. Πώς εξηγείτε το
γεγονός ότι το 2008, ενώ η ηλικία του είναι μικρότερη, εμφανίζεται να
πωλείται για 9 εκατομμύρια ευρώ;» Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Ο εκτελωνισμός του «Ermis 2», σύμφωνα με τον κ. Αλαφούζο, έγινε
στην Ιταλία εντός του 2008, οπότε εκεί φέρεται να πληρώθηκε και ο
αντίστοιχος ΦΠΑ. Στην Ιταλία η καταβολή του ΦΠΑ (EU VAT) στα σκάφη
φέρεται να υπολογιζόταν βάσει του bill of sale, ενός εγγράφου που
αποδεικνύει το κόστος αγοράς του γιοτ. Στα έγγραφα των Paradise Papers
περιλαμβάνεται bill of sale για το «Ermis 2», με την τιμή πώλησης να
ανέρχεται στα εννέα εκατομμύρια ευρώ. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο εάν
εκτελωνίστηκε το «Ermis 2» πριν ή μετά την πώλησή του από την εταιρεία
των Κέιμαν στην εταιρεία της Νήσου του Μαν, την Ermis 2 Yachting
Limited. Επίσης τον ρωτήσαμε εάν θα μπορούσε να μας πει το ποσό που
καταβλήθηκε σε EU VAT. Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Επιπλέον στα συμπληρωματικά ερωτήματα που υποβάλαμε στον κ.
Αλαφούζο τον ρωτήσαμε: «Αναφέρετε στις απαντήσεις σας ότι σκοπός ίδρυσης
της Ermis Shipping Limited ήταν “η κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και
η εμπορική εκμετάλλευσή του στην ευρύτερη περιοχή της
Καραϊβικής”. Από πληροφορίες που έχουν περιέλθει στην αντίληψή μας, σε
σημειώσεις της δικηγορικής εταιρείας αναφέρεται δίπλα από την επωνυμία
της Ermis Shipping Limited το εξής: Purchase & Sale (Vessel) (σ.σ.:
Αγορά & Πώληση (Σκάφους)). Ηταν εξαρχής σκοπός της εταιρείας η αγορά
και η πώληση του “Ermis 2”;»…
Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Η συγκεκριμένη πληροφορία περί «αγοράς και πώλησης» όσον αφορά την
Ermis Shipping Limited περιήλθε στην αντίληψή μας από αρχείο της Appleby
με ημερομηνία Νοεμβρίου 2007. Τον ίδιο μήνα, δηλαδή, που ιδρύθηκε η
υπεράκτια εταιρεία στα Κέιμαν.
Προσπέκτους για το «Ermis 2» του Νοεμβρίου του 2017 αναφέρει ως
τιμή πώλησης τα 8.500.000 ευρώ. Κάτω από την τιμή, στο προσπέκτους,
υπάρχει σημείωση που λέει ότι οι λεπτομέρειες (της αγγελίας) είναι
σωστές από τις 8 Νοεμβρίου 2017. Στις 9 Νοεμβρίου, την ημέρα που έστειλε
τις απαντήσεις στις αρχικές ερωτήσεις μας, ο κ. Αλαφούζος εξέδωσε το
ακόλουθο Δελτίο Τύπου:
«Σε σχέση με τη φορολογική αντιμετώπιση του σκάφους μου δηλώνω τα
εξής: Από την εποχή της ναυπήγησής του μέχρι σήμερα έχει τηρηθεί
απαρεγκλίτως το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, έχει καταβληθεί το σύνολο
των αναλογούντων φόρων και δηλώνεται στις φορολογικές δηλώσεις μου
βάσει των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων. Πέραν του αναλογούντος ΦΠΑ που
καταβλήθηκε κατά τον εκτελωνισμό του σκάφους, φορολογούμαι ετησίως από
τη συμπερίληψη του εν λόγω περιουσιακού μου στοιχείου στη φορολογική μου
δήλωση με τη μορφή του τεκμηρίου, καθώς και με φόρο πολυτελείας. Επ’
αυτού έχω υποστεί αρκετούς ελέγχους τα τελευταία χρόνια από τις αρμόδιες
φορολογικές Αρχές και σε όλες τις περιπτώσεις αποφάνθηκαν υπέρ της
αρτιότητας των ενεργειών μου».
Η συνολική απάντηση που λάβαμε από τον κ. Αλαφούζο στα συμπληρωματικά ερωτήματα που του θέσαμε ήταν η ακόλουθη:
«Αγαπητοί,
Το σκάφος αναψυχής «Ermis 2» δεν αγοράστηκε, αλλά ναυπηγήθηκε
για λογαριασμό μου. Η μεταφορά του σε εταιρεία συμφερόντων μου δεν
συνιστά πώληση, αλλά συμφωνία υποκατάστασης (novation agreement).
Τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάτε ουδόλως σχετίζονται με την έρευνα
για τα Paradise Papers, αφορούν εμπορικές/επιχειρηματικές αποφάσεις
μου και όλες οι σχετικές με αυτά κινήσεις έχουν γνωστοποιηθεί
στις ελληνικές φορολογικές Αρχές. Ελπίζω η παραπάνω υπέρβαση να
οφείλεται σε υπερβάλλοντα δημοσιογραφικό ζήλο και όχι σε
ικανοποίηση ενδιαφέροντος ανταγωνιστών ή λόγους πολιτικούς».
ΚΟΣΜΟΣΥΡΡΟΗ
Γιοτ και τζετ στη Νήσο του Μαν
Ενα μικρό νησί στην Ιρλανδική Θάλασσα, η Νήσος του Μαν, έχει γίνει
μία από τις πλέον διαδεδομένες έδρες πολυτελών γιοτ και αεροσκαφών, οι
οποίες ανήκουν σε offshore εταιρείες. Οπως δείχνουν εμπιστευτικά έγγραφα
που διέρρευσαν από τη δικηγορική εταιρεία Appleby, ιδιοκτήτες γιοτ και
αεροσκαφών χρησιμοποιούν τη Νήσο του Μαν προκειμένου να αποφύγουν
φόρους. Για παράδειγμα, ο αστέρας της Formula 1, Λούις Χάμιλτον, επέλεξε
τη Νήσο του Μαν για να καταχωρίσει το 18,5 εκατομμυρίων ευρώ αεροσκάφος
του για να αποφύγει την καταβολή 3,7 εκατομμυρίων ευρώ σε ΦΠΑ.
Αντιστοίχως πολλοί ακόμα επέλεξαν με τη βοήθεια της Appleby αλλά και
λογιστικών εταιρειών τη Νήσο του Μάν ή και τα Κέιμαν για την καταχώριση
των γιοτ τους, χρησιμοποιώντας offshore εταιρείες. «Σύμπτωμα των
παγκόσμιων ανισοτήτων» χαρακτηρίζει στο ICIJ αυτές τις πρακτικές ο Αλεξ
Κόμπχαμ, διευθύνων σύμβουλος του Tax Justice Network, μιας μη
κερδοσκοπικής εταιρείας που βάλλει κατά της χρηματοοικονομικής
μυστικότητας.
Το σχέδιο της διάλυσης του ΚΑΡΚΙΝΩΜΑΤΟΣ μιας συνοικίας του Κέντρου
της Αθήνας, Κολωνακίου-Αμπελοκήπων, είναι στο τέλος του. Ο αδίστακτος
σαδιστής γαύρος Γιάνναρος Αλαφούζος το έχει φέρει εις πέρας και δίχως
τύψεις συνεχίζει να πάει και παρακάτω, μέχρι να δει το μεγάλο του όνειρο
να υλοποιείται:την ομάδα που σιχαινόταν από μικρός να έχει διαλυθεί και
να βρίσκεται στις τοπικές κατηγορίες της ΕΠΣΑ. Δηλώνει ”δεν έχω να βάλω
λεφτά στον ΠΑΟ, τελείωσα” και την ίδια ώρα αγοράζει καράβια… Πρέπει
ΟΛΟΙ οι γαύροι να στηρίξουμε αυτόν το γίγαντα της ολυμπιακοφροσύνης και
να τον τιμήσουμε όσο και όπως μπορούμε. Αυτό που δεν μπόρεσε κανείς μας,
το κατάφερε για πλάκα ο Γιάνναρος ο Πειραιώτης. Μπράβο του.
Υ.Γ. Μέτοχος στην ΠΑΕ ΠΑΟ ο Γιάνναρος, μέτοχος και
ο Ζολώτας, έστω με απειροελάχιστο, πια, ποσοστό. Τι κοινό έχουν; Είναι
και οι 2 στα Paradise Papers.
Ε ρε και να ήταν δύο εν ενεργεία μέτοχοι της ΠΑΕ Ολυμπιακός σε αυτά, ε;
Πρώτο θέμα θα ήταν σε όλα τα αθλητικά και σε πολλά πολιτικά sites.
Τώρα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.