ΕΑΝ Η ΡΩΣΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑΕΡΙΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ
Του Justin Bachman
Εάν η Ρωσία αποφασίσει να απαγορεύσει τη διέλευση από τον εναέριο χώρο της ως αντίποινα για τις οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα είναι αυτές που θα υποφέρουν περισσότερο και θα επιβαρυνθούν με το υψηλότερο κόστος από την αναπροσαρμογή των δρομολογίων.
Η Air France-KLM και η Lufthansa ήταν αυτές που έστειλαν τα περισσότερα αεροπλάνα πάνω από τη Σιβηρία την περασμένη εβδομάδα -συνολικά περίπου 500, σύμφωνα με στοιχεία που απέστειλε στο Bloomberg BusinessWeek η Flightradar24, μια υπηρεσία παρακολούθησης της κίνησης των αεροσκαφών. Ακολούθησε η Finnair με 115 πτήσεις. Μεταξύ των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών, η United (UAL) είχε 15 αεροσκάφη που διήλθαν από τον ρωσικό εναέριο χώρο και ένα είχε η American (AAL). Συνολικά, περισσότερες από 1.600 πτήσεις πέρασαν πάνω από τη Σιβηρία από τις 29 Ιουλίου.
Το ζήτημα του αποκλεισμού του εναέριου χώρου απέκτησε επείγοντα χαρακτήρα όταν η Ρωσία ανέφερε το ενδεχόμενο ως πιθανή απάντηση στις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που οδήγησαν στη διακοπή των πτήσεων της χαμηλού κόστους θυγατρικής της Aeroflot, Dobrolet τη Δευτέρα. Η κίνηση αυτή, μαζί με την πτώχευση τουλάχιστον τεσσάρων ρωσικών ταξιδιωτικών γραφείων τον περασμένο μήνα, άφησε ξεκρέμαστους περίπου 15.000 Ρώσους που σχεδίαζαν καλοκαιρινές διακοπές στο εξωτερικό. Και ο εναέριος χώρος εισήλθε φυσικά στο διπλωματικό αδιέξοδο για τις πιέσεις της Ρωσίας προς την Ουκρανία μετά την συντριβή της πτήσης Malaysia Airlines τον περασμένο μήνα. Εκτιμάται ότι υπεύθυνοι για την κατάρριψη του αεροσκάφους και το θάνατο 298 ατόμων ήταν φιλορώσοι αυτονομιστές.
Η ολική ή μερική απαγόρευση των πτήσεων πάνω από τη Σιβηρία είναι ένα από τα πιθανά αντίποινα που εξετάζει ο Putin, σύμφωνα με δημοσίευμα αυτής της εβδομάδας από ρωσική επιχειρηματική εφημερίδα. «Τα πολιτικά εργαλεία πίεσης στην οικονομία είναι απαράδεκτα, έρχονται σε αντίθεση με όλους τους κανόνες και τους νόμους», δήλωσε ο Putin στις 5 Αυγούστου. Η όποια απόφαση για ρωσικά αντίποινα «πρέπει να ληφθεί πολύ προσεκτικά ούτως ώστε να προσφέρει στήριξη στους παραγωγούς και να μην βλάπτει στους καταναλωτές», είπε.
Η Σιβηρία προσφέρει στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες το πιο σύντομο δρομολόγιο για να φτάσουν στην Ασία. Και οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Ρωσίας για ορισμένα δρομολόγια πάνω από το Βόρειο Πόλο, αλλά θα προσαρμοστούν πιο εύκολα. Αντί να απαγορεύσει ολοκληρωτικά τις πτήσεις των εταιρειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ρωσία θα μπορούσε να αποκλείσει συγκεκριμένα τμήματα του εναέριου χώρου της Σιβηρίας, αυξάνοντας τη διάρκεια των πτήσεων προς την Ασία αλλά και το κόστος σε καύσιμα και χρόνο, ανέφερε το Bloomberg News. «Ελπίζουμε ότι οι πολιτικές εντάσεις δεν θα μεταδοθούν, επηρεάζοντας την αποτελεσματική παγκόσμια συνδεσιμότητα,» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, Perry Flint.
Εν μέσω ισχύος των «περιοριστικών μέτρων», η Dobrolet ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι σχεδιάζει να αγοράσει 16 νέα αεροσκάφη τύπου Boeing 737-800 σε μια συμφωνία αξίας 1,5 δισ. δολαρίων, έχοντας βάλει στόχο να πετάει με 40 αεροσκάφη 737 σε 45 προορισμούς έως το 2018. Το timing της ανακοίνωσης ήρθε να υπενθυμίσει πως οι ρωσικές αεροπορικές είναι πελάτες πολλών δισ. για τα αεροσκάφη των Boeing (BA) και Airbus. Ο στόλος της Aeroflot αποτελείται από Airbus Α330 και Boeing 777-300ER.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.