Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Οι 7 μεγάλες αλλαγές στην φορολογία και την είσπραξη των οφειλών που φέρνει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο

 
Οι 7 μεγάλες αλλαγές στην φορολογία και την είσπραξη των οφειλών που φέρνει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο
Σύμφωνα με το τεχνικό κείμενο, η φορολογική διοίκηση θα έχει τη δυνατότητα να βγάλει στο σφυρί σπίτια, οικόπεδα, αγροτεμάχια, καταστήματα και γκαράζ στην εμπορική και όχι στην αντικειμενική αξία (όπως ισχύει για χρέη προς τράπεζες).
Παγίδες για χιλιάδες φορολογούμενους, ιδιοκτήτες ακινήτων, οφειλέτες με χρέη προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, κατοίκους νησιών του Β. Αιγαίου αλλά και για την ίδια την κυβέρνηση εξαιτίας του όρου για ταχύτερη μείωση του αφορολόγητου εφόσον απειληθούν οι στόχοι στα πλεονάσματα, κρύβει η τεχνική συμφωνία κυβέρνησης δανειστών για την 3η αξιολόγηση, όλα τα μέτρα της οποίας θα αποτυπώνονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο.
Από τις νέες παρεμβάσεις που θα εφαρμοστούν σταδιακά το 2018 ξεχωρίζουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ακινήτων για οφειλές προς το Δημόσιο, που εκτιμάται ότι θα κάνουν και τη διαφορά στις φορολογικές εισπράξεις.
Οι απλήρωτοι φόροι του μνημονίου βρίσκονται μία «ανάσα» από το ψυχολογικό όριο των 100 δισ. και σε συνδυασμό με τα 20 δισ. των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία συνιστούν την πιο μεγάλη «κόκκινη» οφειλή στο εσωτερικό της χώρας.
Σύμφωνα με το τεχνικό κείμενο, η φορολογική διοίκηση θα έχει τη δυνατότητα να βγάλει στο σφυρί σπίτια, οικόπεδα, αγροτεμάχια, καταστήματα και γκαράζ στην εμπορική και όχι στην αντικειμενική αξία (όπως ισχύει για τα χρέη προς τις τράπεζες).
Οι εισπρακτικές υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περιμένουν τη σχετική υπουργική απόφαση που θα υπογράψουν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο Γιώργος Πιτσιλής και θα καθορίζει αυτή τη διαδικασία.
Εκτός από τους πλειστηριασμούς, «πικρό ποτήρι» θα πιουν το νέο έτος όλοι οι ιδιοκτήτες από τις αλλαγές που θα γίνουν στον ΕΝΦΙΑ με σκοπό τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Αλλωστε μόνο η εξίσωση των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές από τον Μάρτιο θα αλλάξει γενικότερα τον χάρτη της φορολογίας στα ακίνητα, ενώ μεγάλη αναστάτωση και νέα βάρη σε μια «πεθαμένη» κτηματαγορά θα επιφέρει η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας από την 1η Ιανουαρίου του 2018.
Αλλο… δράκο, για τους πολίτες αλλά και για την ίδια την κυβέρνηση, που κρύβει το επικαιροποιημένο μνημόνιο είναι και ο κίνδυνος για νέα δημοσιονομικά μέτρα.
Το κείμενο αφήνει «παράθυρο» κατάθεσης νέας διάταξης στη Βουλή, μέχρι τον Μάιο του 2018, σε περίπτωση που το ΔΝΤ κρίνει ότι ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% το 2018 δεν επιτυγχάνεται.
Το Ταμείο εξακολουθεί να θεωρεί παρακινδυνευμένη την πρόβλεψη για το πλεόνασμα της επόμενης χρονιάς (θεωρεί ότι χωρίς μέτρα δεν θα ξεπεράσει το 2,2%), τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει ανεβάσει ακόμη πιο πάνω τον πήχη όντας σίγουρη ότι θα πετύχει 3,82% ή επτά δισ. ευρώ.
Σε άλλο σημείο της συμφωνίας προβλέπεται η κατάργηση των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ σε 32 νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Ειδικότερα, το φορολογικό «πακέτο» του επικαιροποιημένου μνημονίου προβλέπει:
1. Νομοθεσία, έως τον Μάιο του 2018, για το ενδεχόμενο ταχύτερης μείωσης του αφορολόγητου ορίου (από το 2019, αντί του 2020) σε περίπτωση που το ΔΝΤ θεωρεί ότι υπάρχουν «κενά» σε ό,τι αφορά τους στόχους για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
2. Καθιέρωση ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και για οφειλές προς την Εφορία και τα Ταμεία.
Οι δανειστές έχουν θέσει την έναρξη των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ως προϋπόθεση για να κλείσει η 4η αξιολόγηση.
Αναμένεται η απόφαση των Ευκλείδη Τσακαλώτου και Γιώργου Πιτσιλή που θα ανάβει το πράσινο φως για τη διενέργεια πλειστηριασμών ακινήτων οφειλετών του Δημοσίου στην εμπορική αξία.
3. Ευθυγράμμιση των αντικειμενικών με τις εμπορικές αξίες στα ακίνητα έως τον Μάρτιο του 2018.
Τυχόν μείωσή τους (σ.σ.: σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας οι αντικειμενικές αξίες είναι υψηλότερες από τις εμπορικές) θα αντισταθμιστεί με αυξήσεις στους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ για την είσπραξη των 2,65 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αλλαγές θα αφορούν μόνο τις κλίμακες και τους συντελεστές του κύριου φόρου και όχι του συμπληρωματικού που βαρύνει όσους έχουν μεσαία και μεγάλη ακίνητη περιουσία. Με άλλα λόγια η «μικρή ιδιοκτησία» θα πληρώσει το μάρμαρο των αλλαγών.
4. Εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ του 2018 έως τον Ιούνιο.
Συνεπώς ο «λογαριασμός» θα σταλεί νωρίτερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων, ενώ οι δόσεις για την αποπληρωμή του αυξάνονται σε 6 αντί για 5 που ήταν το 2016 και το 2017.
Το αρνητικό για τους υπόχρεους είναι ότι το 2018 οι φορολογούμενοι δεν θα προλαβαίνουν να παίρνουν «ανάσα» αφού θα βρίσκονται σε διαρκή πολιορκία από την Εφορία.
Σημείο χαρακτηριστικό για το τι πρόκειται να ακολουθήσει είναι ότι τον Ιούλιο του 2018 η πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου ακινήτων θα συμπέσει με την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος του επόμενου έτους, ενώ από τον Οκτώβριο και μετά οι φορολογικές υποχρεώσεις χτυπούν κόκκινο…
5. Εφαρμογή φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις ακινήτων.
Ο φόρος ήταν να εφαρμοστεί από το 2014 αλλά με συνεχείς παρατάσεις έχει ανασταλεί η εφαρμογή του για λόγους λειτουργικούς, αφού είχε κριθεί ότι δεν θα έφερνε σημαντικά εισπρακτικά αποτελέσματα και θα προκαλούσε προβλήματα στην κτηματαγορά.
Ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 15% στη διαφορά μεταξύ της τιμής κτήσης και της τιμής πώλησης ακινήτων.
Υπεραξία μέχρι 25.000 ευρώ είναι αφορολόγητη, ενώ εξαιρούνται από τον φόρο ακίνητα που έχουν αποκτηθεί πριν από το 1995.
Ο φόρος βαρύνει τον πωλητή του ακινήτου.
6. Νέα ρύθμιση έως 120 δόσεις για οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και Εφορία.
Αφορά 1 εκατομμύριο αυτοαπασχολούμενους με χρέη έως 50.000 ευρώ.
Οσοι οφειλέτες πληρούν τα κριτήρια τα οποία προβλέπει η ρύθμιση για τις 120 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, μπορούν να ενταχθούν σε αυτήν, αποπληρώνοντας τα χρέη τους σε έως 10 έτη, με «κούρεμα» 85% στις προσαυξήσεις τους.
7. Κατάργηση των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ σε 32 νησιά του Αιγαίου.
Οι συντελεστές ΦΠΑ σε αυτά νησιά θα αυξηθούν στα επίπεδα που ισχύουν και στην υπόλοιπη Ελλάδα επιφέροντας με αυτό τον τρόπο εκτεταμένο κύμα ανατιμήσεων σε εκατοντάδες αγαθά και υπηρεσίες.
Ο ΦΠΑ από 5%, 9% και 17% που είναι σήμερα «ψηλώνει» σε 6%, 13% και 24% αντίστοιχα.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Αθλητικές εφημερίδες - πρωτοσελιδα

Αθλητικές εφημερίδες - πρωτοσελιδα

Πολιτικές εφημερίδες - πρωτοσελιδα

Πολιτικές εφημερίδες - πρωτοσελιδα

Πως θα γίνει το Κούρεμα των Καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες … 2018 Το ξέσπασμα της Κατάρας


Πως θα γίνει το Κούρεμα των Καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες … 2018 Το ξέσπασμα της Κατάρας



Promoted Content
0 Το παρασκήνιο για το μακελειό των Κυπρίων αλλά και όσους είχαν καταθέσεις στις κυπριακές τράπεζες περιέγραψε ο απερχόμενος πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι υπήρξε πρόταση για επιβολή οριζοντίου τέλους, σε όλες τις καταθέσεις των κυπριακών τραπεζών η οποία απορρίφθηκε από τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Κύπρου και όχι από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Δήλωσε επίσης ότι η κυπριακή κυβέρνηση δεν επιθυμούσε τη λύση, που τελικά επικράτησε και η οποία ως γνωστόν οδήγησε και στην εκκαθάριση της Λαϊκής Τράπεζας, διευκρινίζοντας ότι στο τέλος η Λευκωσία συναίνεσε στην απόφαση που οδήγησε στο «κούρεμα».

Σύμφωνα με τον απερχόμενο πρόεδρο του Eurogroup, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, «υπήρχε μια πολύ ισχυρή αίσθηση στο Eurogroup ότι μια προσέγγιση κουρέματος των καταθέσεων ήταν αναπόφευκτη ήδη από την αρχή των συζητήσεων», σημειώνοντας πάντως ότι «με πάσα ειλικρίνεια, ήταν η κυπριακή κυβέρνηση, που δεν ήθελε αυτή την προσέγγιση, και για αυτό φτάσαμε σε εκείνη την πρώτη απόφαση που είχε δεχθεί τόσο βαριά κριτική, το πρώτο εκείνο πλάνο που προέβλεπε ένα οριζόντιο τέλος στους λογαριασμούς, σε όλες τις τράπεζες και για όλους.
Ήταν ένας «φόρος», που στόχευε να σωθεί το χρηματοπιστωτικό σύστημα στην Κύπρο, ανέφερε ο Ολλανδός αξιωματούχος, σημειώνοντας πάντως ότι η εν λόγω απόφαση είχε δεχθεί κριτική, καθώς δεν είχε λάβει υπόψη τις εγγυημένες καταθέσεις (σ.σ. κάτω από 100 χιλιάδες ευρώ).
Επί του προκειμένου πάντως, ο Γερούν Ντάισελμπλουμ τόνισε ότι η εγγύηση των καταθέσεων στις κυπριακές τράπεζες τότε, «ήταν κατά φαντασία», παραπέμποντας στο τεράστιο μέγεθος του χρηματοπιστωτικού τομέα και στις καταθέσεις που είχαν οι τράπεζες, «χωρίς κανένα διαθέσιμο αποτελεσματικό σχήμα εγγυήσεων».
Ο κ. Ντάισελμπλουμ πρόσθεσε ότι «η προσέγγιση του bail in δεν υποστηρίχθηκε από την κυπριακή κυβέρνηση και καταλήξαμε σε μια διαφορετική λύση, τον φόρο. Ήταν το κυπριακό κοινοβούλιο και όχι η ΕΚΤ που απέρριψε εκείνη τη λύση και επιστρέψαμε στο δωμάτιο και διαπραγματευτήκαμε εκ νέου τη λύση του bail in, που ήταν προτιμητέα από μια μεγάλη μερίδα κρατών και θεσμών στο Εurogroup, ήδη από την αρχή», υπογράμμισε.
Κληθείς να απαντήσει κατά πόσον η κυπριακή κυβέρνηση συμφώνησε στη συνέχεια, απάντησε: «Φυσικά, αλλιώς δεν θα λαμβάναμε αυτή την απόφαση. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι, ενδεχόμενη αντίθετη προσέγγιση ενός bail out των τραπεζών, με πλήρη προστασία των καταθέσεων, θα είχε οδηγήσει την Κύπρο σε χρεοκοπία. Το bail in, μείωσε τον όγκο του πακέτου για την Κύπρο και ως εκ τούτου περιόρισε το πρόγραμμα στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ», κατέληξε ο κ. Ντάισελμπλουμ.
Οπως αντιλαμβάνεστε, αγαπητοί αναγνώστες του Κουρδιστού Πορτοκαλιού, οΓερούν Ντάισεμλπουμ στην πραγματικότητα περιγράφει τι θα συμβεί στην Ελλάδα του 2018 με τις καταθέσεις των Ελλήνων στις τράπεζες.

Για τη Κατάρα του 2018 κάνει λόγο στο εκρηκτικά αληθινό άρθρο του στο Capital. gr οΓιώργος Κράλογλου.
Αυτό που δεν θα ζήσουμε το 2018 είναι επιστροφή της οικονομίας και της πολιτικής στην κανονικότητα. Αυτό που θα ζήσουμε θα μοιάζει με “κατάρα”. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα φύγει. Αλλά δεν θα παραδώσει, αυτό που συνηθίζαμε στη μεταπολίτευση να χαρακτηρίζουμε “καμένη γη”. Θα παραδώσει μια Ελλάδα που όχι δεν θα ανορθώνεται. Δεν θα διορθώνεται. Ούτε οικονομικά. Ούτε και πολιτικά.
Τον Ιανουάριο του 2018 το ψέμα “επισημοποιείται” με πλήρη νομοθετική κάλυψη. 
Θα το καταλάβουμε με προσεκτική ανάγνωση των πολυνομοσχεδίων που θα ψηφίσουν οι 153 διατεταγμένοι του “Ναι σε όλα”. Επαναλαμβάνουμε. Με προσεκτική ανάγνωση.
Στην τρίτη αξιολόγηση (μαζί με τα “προσύμφωνα”, για τα προαπαιτούμενα της τέταρτης) θα φανούν οι λόγοι για τους οποίος αποκλείεται να επανέλθει η αποταμίευση στις Τράπεζες (αποκρατικοποίηση-απολύσεις-, εργασιακά, ασφαλιστικά, αφορολόγητο, επιδόματα, αποπολιτικοποίηση του Δημοσίου). 
Θα φανούν οι λόγοι για τους οποίους η αγορά ακινήτων που ξέραμε είναι παρελθόν για την Ελλάδα (μέγεθος ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, διατήρηση ΕΝΦΙΑ, διατήρηση αντικειμενικών αξιών, έλευση φόρων μεγάλης ακίνητης περιουσίας, κόκκινα δάνεια) . 
Τον Μάιο-Ιούλιο του 2018, (με την τέταρτη αξιολόγηση και τα προαπαιτούμενα που θα έλθουν –πακεταρισμένα – από τις Βρυξέλλες και θα περάσουν στη Βουλή χωρίς καν να τα ανοίξουμε…) θα φανούν και οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους (ακόμη και σε επίπεδο μικρού εργαστηρίου) δεν θα δούμε επέκταση, εκσυγχρονισμό ή πρόσληψη έστω και με μαύρα (φορολογικά, εισφορές, κατάργηση μειωμένου ΦΠΑ, φορολογικές απαλλαγές). 

Ωστόσο εμείς θα συνεχίσουμε να ακούμε για νούμερα ανάπτυξης το 2018 και για πλήθος επενδυτών και επενδύσεων που θα έχουμε χρέος να πιστέψουμε γιατί έτσι λέει η κυβέρνηση.
Αλλά πόσες επενδύσεις και πόσους επενδυτές έταξε ο Αλέξης Τσίπρας από το καλοκαίρι του 2016 έως και το Φθινόπωρο  του 2017 μετά από τρία ταξίδια (δικά του και αρμοδίων υπουργών) στην Αμερική, στην Αυστραλία και στη Γαλλία. 
Πόσες Αμερικανό-ελληνικές Επιτροπές για επενδύσεις θα άνοιγαν δρόμους στους επενδυτές (ομογενείς και Αμερικανούς) ανακοινώθηκαν αλλά κανείς δεν έμαθε τι απέγιναν μέχρι σήμερα; 
Τι βλέπουμε; Επενδυτές να φεύγουν από την Ελλάδα του 2017, να μετακομίζουν στην Τουρκία και τον Τσακαλώτο, ξανά στην Αμερική να ξαναφέρει…, από το 19ο Ετήσιο Συνέδριο Invest in Greece, τους επενδυτές του 18ου Συνεδρίου… που μάλλον χάθηκαν στον δρόμο… 
Η τρίτη αξιολόγηση της 22ας Ιανουαρίου 2018 μαζί με την τέταρτη του Μαΐου- Ιουλίου είναι αυτές που θα δέσουν “οπισθάγκωνα” την οικονομία της Ελλάδας, μέχρι το τέταρτο μνημόνιο ή μέχρι και το 2023 εκτός μνημονίου. Μετά βλέπουμε… 
Εμείς όμως οφείλουμε να πιστέψουμε (γιατί έτσι διατάζει ο ΣΥΡΙΖΑ) ότι έρχονται οι άσπρες ημέρες και νέα έκρηξη ανάπτυξης. 
Τον Μάιο του 2018 θα κληθούμε να πιστέψουμε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εξαφάνισε την κρίση από την Ελλάδα. Σκίζει (σε τρεις μήνες) τα μνημόνια. Μείωσε την ανεργία. Έφερε επενδύσεις και επενδυτές. Και δικαίωσε την πρώτη φορά αριστερά στην Ελλάδα…
Εάν τα πιστέψουμε και άρα δείξουμε έτσι… πως θέλουμε τον ΣΥΡΙΖΑ άλλη μια τετραετία έχει καλώς. 
Εάν, όμως, δεν τα πιστέψουμε και κάνουμε του κεφαλιού μας, βλέποντας λύση στην Ν.Δ. με σύμπραξη ίσως και των (εκτός ΣΥΡΙΖΑ) προοδευτικών δυνάμεων… την πάθαμε. Και καλά να πάθουμε αφού πάμε γυρεύοντας… 
Από τον Μάιο θα λουστούμε τόσες αποκαλύψεις για σκάνδαλα και πολιτικές βρωμιές (μαζεμένες από τον ΣΥΡΙΖΑ για επίθεση και για άμυνα στις παρόμοιες επιθέσεις της αντιπολίτευσης) που θα νομίζουμε πως είμαστε, υπό κατοχή, στην Κόζα Νόστρα. Όχι την σημερινή αλλά εκείνη του 1992…
Σκάνδαλα με ξετύλιγμα του κουβαριού της διαπλοκής που θα εξευτελίσουν (για μία ακόμη φορά) τη χώρα σε όλο τον πλανήτη (τηλεοπτικές άδειες, πόθεν εσχές, εκκρεμότητες υποθέσεων στη δικαιοσύνη, εξοπλισμοί, αναθέσεις έργων σε κρατικοδίαιτους, αλλαγές –ετοιμάζονται– στην πολιτική κρατικών προμηθειών).
Και μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό σκανδάλων, καταγγελιών, και πολιτικής ξεγύμνωσης η αντιπολίτευση θα αρθρώνει λόγο πολιτικής βούλησης για επιστροφή της οικονομίας στην κανονικότητα… Για επιστροφή στην Ελλάδα των επενδυτών που έφυγαν… Επιστροφή των ελληνικών επιχειρήσεων της διασποράς… Των εκατοντάδων χιλιάδων νέων που έριξαν μαύρη πέτρα. Των ανέργων σε δουλείες τους .. Είναι ή δεν είναι “κατάρα” να αναζητάς , ανάμεσα σε όλα αυτά, ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο; Μακάρι να μην συμβούν αλλά θα συμβούν.
Πηγή : kourdistoportocali.com

Κοκκινα παθη Σκληρή χειρουργική επίθεση του redsagainsthemachine.gr στον Γιάννη Αλαφούζο

 
Κοκκινα παθη

Σκληρή χειρουργική επίθεση του redsagainsthemachine.gr στον Γιάννη Αλαφούζο

Nησιά Κέιμαν, Paradise Papers κι άλλα κόλπα

Σκληρή χειρουργική επίθεση του κόκκινου ιστότοπου redsagainsthemachine.gr στον Γιάννη Αλαφούζο με πολλή εσωτερική πληροφόρηση που θα ζήλευε και το TradeWinds.
Διαβάζουμε:
Είδαμε σήμερα τα χοντρά επεισόδια στο δημοτικό γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας ανάμεσα σε οπαδούς και φιλάθλους του ΠΑΟ, στη νίκη του Πανιωνίου με σκορ 1-0. Διαβάσαμε για τις σκέψεις των ανθρώπων της διοίκησης του ΠΑΟ να υπαχθεί η ΠΑΕ στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών προς τους πιστωτές της, αλλά και για το διακανονισμό που έχει προταθεί στους παίκτες της ομάδας, στη λογική ”40 τώρα-60 σε 2 μήνες”. Έτσι μας ήρθε να παραθέσουμε δύο άρθρα που διαβάσαμε πρόσφατα στο Internet και αφορούν το λεβέντη Γιάνναρο Αλαφούζο, πρώτα αυτό
 Η ναυτιλιακή εταιρεία Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, φαίνεται πως κάνει δυναμικό comeback στον τομέα των VLCCs, μετά από απουσία 10 χρόνων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η οικογένεια Αλαφούζου έχει στα άμεσα σχέδιά της την παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCCs από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
H ναυτιλιακή εταιρεία έχει ως στόχο την παραγγελία δύο VLCCs (χωρητικότητας 319.000-dwt) και την εξασφάλιση options για την ενδεχόμενη κατασκευή ακόμη δύο.
Όσον αφορά την τιμή των tankers, έκαστο κοστολογείται στα 81,5 εκατομμύρια δολάρια, με την εταιρεία να θέλει εξασφαλίσει την άμεση χρονοναύλωση τους. Ως πιθανή ημερομηνία παράδοσης εμφανίζεται το τέλος του 2019.
Το τελευταίο διάστημα, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στη μείωση του στόλου της, έχοντας πουλήσει επτά tankers μεταξύ του Σεπτεμβρίου του 2016 και του Ιουνίου του 2017, βάζοντας στα ταμεία της 180 εκατομμύρια δολάρια.
H ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε από τον Αριστείδη Αλαφούζο, ο οποίος πέθανε τον Μάιο στην ηλικία των 93 ετών, συμμετείχε για τελευταία φορά στην αγορά VLCCs στις αρχές του αιώνα, αλλά πώλησε τα δύο VLCCs του στόλου της στη Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση στις αρχές του 2005.
Όλο αυτό το διάστημα η ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου δεν είχε δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των VLCCs. Πάντως, σύμφωνα με το Tradewinds, υπήρξαν κάποιες ενδείξεις πως η Kyklades Maritime επεδίωξε να αναπτύξει δραστηριότητα στον κλάδο, και το όνομα της είχε ακουστεί όταν η Metrostar Management πουλούσε tankers τέτοιου τύπου. Το ενδιαφέρον όμως δεν προχώρησε και τα VLCCs της Metrostar «μοιράστηκαν» στις ναυτιλιακές Euronav, Frontline και Onassis Olympic Shipping & Management.
Οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων στις οποίες έχει επικεντρωθεί η εταιρεία είναι αυτές των suezmaxes και των aframaxes. Σήμερα έχει στο νερό δύο suezmaxes (κατασκευής 2016 και 2017) και τρία aframaxes (κατασκευής 2012), μαζί με τέσσερα LR2 tankers μεταφοράς προϊόντων, όπως αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία της Clarksons.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή έχει παραγγείλει δύο suezmaxes στα ιαπωνικά ναυπηγεία Marine United και άλλα πέντε στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Sundong Shipbuilding.
 κι έπειτα αυτό.
 Μας έχουν συμβουλέψει ότι προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε την έκθεση σε ευρωπαϊκό ΦΠΑ (σ.σ.: EU VAT), για το γιoτ θα έπρεπε να του δώσουμε σημαία των Κέιμαν (και γι’ αυτό θα έπρεπε να ανήκει σε εταιρεία των Νήσων Κέιμαν)». Οπως φαίνεται σε έγγραφα των Paradise Papers, ο Γιάννης Αλαφούζος, εφοπλιστής και ιδιοκτήτης Μέσων Ενημέρωσης στην Ελλάδα, ίδρυσε με τη βοήθεια της Appleby, της δικηγορικής εταιρείας που βρέθηκε στο επίκεντρο της πρόσφατης παγκόσμιας δημοσιογραφικής έρευνας, offshore με έδρα τα Κέιμαν για το πολυτελές σκάφος του «Ermis 2». Τα έγγραφα των Paradise Papers ελήφθησαν από τη γερμανική εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung», η οποία μοιράστηκε τα στοιχεία με τη Διεθνή Σύμπραξη Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και ένα δίκτυο περισσότερων από 380 δημοσιογράφων σε 67 χώρες.
Το «Ermis 2» ναυπηγήθηκε από τη McMullen & Wing στη Νέα Ζηλανδία και σχεδιάστηκε από την Humphreys Yacht Desing, που θεωρείται κορυφαία στον σχεδιασμό σκαφών. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε το 2007 και το γιοτ παραδόθηκε το 2008. Η International Superyacht Society, η παγκόσμια ένωση για τη βιομηχανία των superyachts, είχε χαρακτηρίσει το «Ermis 2» ως «μία από τις πιο ασυνήθιστες αναθέσεις που έχουν υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια».
Με τη χρήση ονομαστικών μετοχών δεν εμφανίζονται οι πραγματικοί μέτοχοι. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν εμφανίζεται το όνομα του Γιάννη Αλαφούζου να συνδέεται με την Ermis Shipping Limited
Το βραβευμένο 37 μέτρων γιοτ θεωρούνταν από τα κορυφαία του είδους του παγκοσμίως. Αναφορές σε ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης υπολόγιζαν το κόστος κατασκευής του «Ermis 2» από 15.000.000 έως 22.000.000 ευρώ. Δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιώσουμε το ακριβές ποσό που κόστισαν στον κ. Αλαφούζο ο σχεδιασμός και η ναυπήγηση του «Ermis 2».
Η offshore στα Κέιμαν
Σύμφωνα με στοιχεία των Paradise Papers, το 2007 υπήρξε επικοινωνία μεταξύ εκπροσώπων του Γιάννη Αλαφούζου και της Appleby, προκειμένου να ιδρυθεί εταιρεία στα Κέιμαν, η οποία θα κατείχε το γιοτ «Ermis 2» . Σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του μας επιβεβαίωσε ότι η Ermis Shipping Limited συστάθηκε με εντολή του και πως σκοπός της εταιρείας είναι η κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και η εμπορική εκμετάλλευσή του στην ευρύτερη περιοχή της Καραϊβικής.
Σε έγγραφο που εστάλη στην Appleby, υπογεγραμμένο από τον κ. Αλαφούζο, δηλώνεται ότι η πηγή χρηματοδότησης της αρχικής και των μετέπειτα συναλλαγών προερχόταν από δάνειο της Τράπεζας Πειραιώς, καθώς και ότι ο ετήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας υπολογιζόταν στα 50.000 δολάρια. «Το ποσό των 50.000 δολαρίων που δηλώθηκε ως πρόβλεψη κατά τη σύστασή της θα ήταν το θεωρητικά ελάχιστο έσοδο για τη σχεδιαζόμενη εκμετάλλευση του συγκεκριμένου σκάφους αναψυχής» μας δήλωσε ο κ. Αλαφούζος. Επιπλέον, τον ρωτήσαμε εάν η Ermis Shipping Limited είχε έσοδα κατά τη χρονική περίοδο λειτουργίας της και εάν υπήρξε μέρισμα από την offshore εταιρεία προς τον ίδιο που εμφανιζόταν ως τελικός δικαιούχος. «Η Ermis Shipping Limited δεν είχε έσοδα, διότι το σκάφος, κατά το χρονικό διάστημα που ήταν στην κατοχή της, δεν χρησιμοποιήθηκε για τη διενέργεια πλόων αναψυχής. Επομένως η εταιρεία δεν είχε κέρδος από το οποίο θα μπορούσε να προκύψει μέρισμα προς εμένα».
Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΦΠΑ
Για να πλέει και να χρησιμοποιείται χωρίς χρονικούς περιορισμούς ένα σκάφος σε ευρωπαϊκά ύδατα θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχει πληρωθεί το EU VAT σε κάποια χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για παράδειγμα, το 2008 ο ΦΠΑ στην Ελλάδα ήταν στο 19%.
Σε επικοινωνία που είχαμε μας επιβεβαίωσε ότι η Ermis Shipping Limited συστάθηκε με εντολή του και πως σκοπός της ηταν η κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και η εμπορική εκμετάλλευσή του
Σύμφωνα με τον κ. Αλαφούζο, το αρχικό σχέδιο για το «Ermis 2» ήταν η εμπορική εκμετάλλευσή του στην Καραϊβική, όπου δεν καταβάλλεται ΦΠΑ. Ωστόσο σε έγγραφο που φέρει την υπογραφή του και βρέθηκε ανάμεσα στα αρχεία που διέρρευσαν από την Appleby αναφέρεται το εξής: «Μας έχουν συμβουλέψει ότι προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε την έκθεση σε ευρωπαϊκό ΦΠΑ (σ.σ.: EU VAT) για το γιoτ, θα έπρεπε να του δώσουμε σημαία των Κέιμαν (και γι’ αυτό θα έπρεπε να ανήκει σε εταιρεία των Νήσων Κέιμαν)».
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Αλαφούζο τον ρωτήσαμε εάν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει την παραπάνω αναφορά στο έγγραφο που εστάλη στην Appleby και εάν την επιβεβαιώνει, του ζητήσαμε να μας αναφέρει το ποσό της ελαχιστοποίησης στην έκθεση σε EU VAT.
«Οπως προανέφερα, αρχικά είχε αποφασιστεί το σκάφος να παραμείνει εκτός ευρωπαϊκού χώρου και να νηολογηθεί στις Νήσους Κέιμαν, οπότε δεν υπήρχε ούτως ή άλλως ζήτημα καταβολής ΦΠΑ. Μερικούς μήνες μετά τη σύσταση της εν λόγω εταιρείας αποφασίστηκε η εισαγωγή του σκάφους στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οπότε και εκτελωνίστηκε στην Ιταλία εντός του έτους 2008, όπου πληρώθηκε ο αναλογών ΦΠΑ.
Το σκάφος δηλώνεται στη φορολογική μου δήλωση, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες φορολογικές διατάξεις» μας δήλωσε γραπτώς.
Στο ίδιο έγγραφο, το οποίο είναι ερωτηματολόγιο της Appleby προς τους πελάτες της, το οποίο συμπληρώνεται, υπογράφεται και αποστέλλεται στη δικηγορική προκειμένου να προχωρήσει η ίδρυση της εταιρείας, ζητούνταν να στελεχωθεί η Ermis Shipping Limited με διευθυντή και να τοποθετηθεί ονομαστικός μέτοχος (nominee shareholder). Ο ονομαστικός μέτοχος είναι το φυσικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα (για παράδειγμα, μια εταιρεία) που κρατά τις μετοχές της εταιρείας για λογαριασμό του τελικού δικαιούχου. Με τη χρήση ονομαστικών μετόχων δεν εμφανίζονται τα στοιχεία των πραγματικών μετόχων στο μητρώο των μελών της εταιρείας. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν εμφανίζεται το όνομα του Γιάννη Αλαφούζου να συνδέεται με την Ermis Shipping Limited στη βάση δεδομένων που δημοσιεύει το ICIJ (offshoreleaks.icij.org) με τα στοιχεία προσώπων και τη σύνδεσή τους με εταιρείες.
Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο για ποιο λόγο επέλεξε να χρησιμοποιήσει ονομαστικούς μετόχους (nominee shareholders) στην Ermis Shipping Limited.
«Είναι συνήθης πρακτική κατά τη σύσταση μιας offshore εταιρείας να χρησιμοποιούνται nominee shareholders, στο όνομα των οποίων γίνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες της. Εξάλλου είχα δηλωθεί ως beneficial owner της εταιρείας αυτής από την πρώτη στιγμή. Δεν προχώρησα σε κάποια αλλαγή, γιατί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά τη σύστασή της αποφάσισα να μην τη χρησιμοποιήσω, και τον Οκτώβριο του 2008 ζήτησα τη διαγραφή της».
Από τα Κέιμαν στη Νήσο του Μαν
Από αρχεία των Paradise Papers φαίνεται ότι το «Ermis 2» , που είχε στην κατοχή της η εταιρεία των Κέιμαν, προοριζόταν για πώληση σε εταιρεία με έδρα στη Νήσο του Μαν, επίσης συμφερόντων του κ. Αλαφούζου. Και στην εταιρεία της Νήσου του Μαν, την Ermis 2 Yachting Limited, τις μετοχές φέρεται να κατείχαν ονομαστικοί μέτοχοι, αρχικά η Targus Holdings Limited, με έδρα τις Σεϋχέλλες, και μετά η Ermis Yacht Holding, με έδρα τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους.
Τον Οκτώβριο του 2008, το «Ermis 2», του οποίου το συνολικό κόστος, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες αναφορές σε ελληνικά μέσα κυμαινόταν από τα 15 έως τα 22 εκατομμύρια ευρώ, πουλήθηκε στην Ermis 2 Yachting Limited στη Νήσο του Μαν. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο εάν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει ότι το κόστος αγοράς του «Ermis 2» υπερέβαινε τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Δεν μας απάντησε στο συγκεκριμένο ερώτημα. Ανέφερε ότι «το σκάφος αναψυχής “Ermis 2” δεν αγοράστηκε, αλλά ναυπηγήθηκε για λογαριασμό μου».
Στα πρακτικά της Ermis Shipping Limited (Κέιμαν), με ημερομηνία 28 Οκτωβρίου 2008, αποφασίζεται η πώληση του «Ermis 2». Οπως αναφέρεται στα πρακτικά: «Η τιμή αγοράς, βάσει της συμφωνίας πώλησης, είναι 9.000.000 ευρώ». Ο κ. Αλαφούζος δήλωσε σχετικά: «Η μεταφορά του σε εταιρεία συμφερόντων μου δεν συνιστά πώληση, αλλά συμφωνία υποκατάστασης (novation agreement)».
Επειδή οι αναφορές σε ελληνικά μέσα εκτιμούσαν την αξία του «Ermis 2» από 15 εκατομμύρια έως 22 εκατομμύρια, ρωτήσαμε τον κύριο Αλαφούζο να μας εξηγήσει πώς καθορίστηκε η τιμή πώλησής του στα εννέα εκατομμύρια ευρώ. Δεν απάντησε στο ερώτημα. Το 2010 το «Ermis 2», σύμφωνα με δημοσίευμα/αγγελία του Superyacht Times, πωλούνταν προς 16.000.000 ευρώ.
Δεν απάντησε στο ερώτημα
Το 2012 σε προσπέκτους της εταιρείας Humphreys που σχεδίασε το γιοτ η τιμή με την οποία διατίθεται προς πώληση είναι επίσης 16.000.000 ευρώ. Το 2013 η τιμή πώλησης του «Ermis 2» φέρεται να υποχωρεί στα 13.000.000 ευρώ, ενώ σε αγγελία του Μαρτίου του 2017 η τιμή του παρέμενε στα 13 εκατομμύρια. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο: «Σε αγγελίες που έχουμε δει στο Διαδίκτυο και σε φυλλάδια το 2012 το “Ermis 2” είχε πωλητήριο για 16 εκατομμύρια ευρώ, το 2013 για 13 εκατομμύρια ευρώ και τον Νοέμβριο του 2017 για περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ. Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι το 2008, ενώ η ηλικία του είναι μικρότερη, εμφανίζεται να πωλείται για 9 εκατομμύρια ευρώ;» Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Ο εκτελωνισμός του «Ermis 2», σύμφωνα με τον κ. Αλαφούζο, έγινε στην Ιταλία εντός του 2008, οπότε εκεί φέρεται να πληρώθηκε και ο αντίστοιχος ΦΠΑ. Στην Ιταλία η καταβολή του ΦΠΑ (EU VAT) στα σκάφη φέρεται να υπολογιζόταν βάσει του bill of sale, ενός εγγράφου που αποδεικνύει το κόστος αγοράς του γιοτ. Στα έγγραφα των Paradise Papers περιλαμβάνεται bill of sale για το «Ermis 2», με την τιμή πώλησης να ανέρχεται στα εννέα εκατομμύρια ευρώ. Ρωτήσαμε τον κ. Αλαφούζο εάν εκτελωνίστηκε το «Ermis 2» πριν ή μετά την πώλησή του από την εταιρεία των Κέιμαν στην εταιρεία της Νήσου του Μαν, την Ermis 2 Yachting Limited. Επίσης τον ρωτήσαμε εάν θα μπορούσε να μας πει το ποσό που καταβλήθηκε σε EU VAT. Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Επιπλέον στα συμπληρωματικά ερωτήματα που υποβάλαμε στον κ. Αλαφούζο τον ρωτήσαμε: «Αναφέρετε στις απαντήσεις σας ότι σκοπός ίδρυσης της Ermis Shipping Limited ήταν “η κατοχή ενός σκάφους αναψυχής και η εμπορική εκμετάλλευσή του στην ευρύτερη περιοχή της Καραϊβικής”. Από πληροφορίες που έχουν περιέλθει στην αντίληψή μας, σε σημειώσεις της δικηγορικής εταιρείας αναφέρεται δίπλα από την επωνυμία της Ermis Shipping Limited το εξής: Purchase & Sale (Vessel) (σ.σ.: Αγορά & Πώληση (Σκάφους)). Ηταν εξαρχής σκοπός της εταιρείας η αγορά και η πώληση του “Ermis 2”;»…
Δεν απάντησε στο ερώτημα.
Η συγκεκριμένη πληροφορία περί «αγοράς και πώλησης» όσον αφορά την Ermis Shipping Limited περιήλθε στην αντίληψή μας από αρχείο της Appleby με ημερομηνία Νοεμβρίου 2007. Τον ίδιο μήνα, δηλαδή, που ιδρύθηκε η υπεράκτια εταιρεία στα Κέιμαν.
Προσπέκτους για το «Ermis 2» του Νοεμβρίου του 2017 αναφέρει ως τιμή πώλησης τα 8.500.000 ευρώ. Κάτω από την τιμή, στο προσπέκτους, υπάρχει σημείωση που λέει ότι οι λεπτομέρειες (της αγγελίας) είναι σωστές από τις 8 Νοεμβρίου 2017. Στις 9 Νοεμβρίου, την ημέρα που έστειλε τις απαντήσεις στις αρχικές ερωτήσεις μας, ο κ. Αλαφούζος εξέδωσε το ακόλουθο Δελτίο Τύπου:
«Σε σχέση με τη φορολογική αντιμετώπιση του σκάφους μου δηλώνω τα εξής: Από την εποχή της ναυπήγησής του μέχρι σήμερα έχει τηρηθεί απαρεγκλίτως το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, έχει καταβληθεί το σύνολο των αναλογούντων φόρων και δηλώνεται στις φορολογικές δηλώσεις μου βάσει των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων. Πέραν του αναλογούντος ΦΠΑ που καταβλήθηκε κατά τον εκτελωνισμό του σκάφους, φορολογούμαι ετησίως από τη συμπερίληψη του εν λόγω περιουσιακού μου στοιχείου στη φορολογική μου δήλωση με τη μορφή του τεκμηρίου, καθώς και με φόρο πολυτελείας. Επ’ αυτού έχω υποστεί αρκετούς ελέγχους τα τελευταία χρόνια από τις αρμόδιες φορολογικές Αρχές και σε όλες τις περιπτώσεις αποφάνθηκαν υπέρ της αρτιότητας των ενεργειών μου».
Η συνολική απάντηση που λάβαμε από τον κ. Αλαφούζο στα συμπληρωματικά ερωτήματα που του θέσαμε ήταν η ακόλουθη:
«Αγαπητοί,
Το σκάφος αναψυχής «Ermis 2» δεν αγοράστηκε, αλλά ναυπηγήθηκε για λογαριασμό μου. Η μεταφορά του σε εταιρεία συμφερόντων μου δεν συνιστά πώληση, αλλά συμφωνία υποκατάστασης (novation agreement). 
Τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάτε ουδόλως σχετίζονται με την έρευνα για τα Paradise Papers, αφορούν εμπορικές/επιχειρηματικές αποφάσεις μου και όλες οι σχετικές με αυτά κινήσεις έχουν γνωστοποιηθεί στις ελληνικές φορολογικές Αρχές. Ελπίζω η παραπάνω υπέρβαση να οφείλεται σε υπερβάλλοντα δημοσιογραφικό ζήλο και όχι σε ικανοποίηση ενδιαφέροντος ανταγωνιστών ή λόγους πολιτικούς».
ΚΟΣΜΟΣΥΡΡΟΗ
Γιοτ και τζετ στη Νήσο του Μαν
Ενα μικρό νησί στην Ιρλανδική Θάλασσα, η Νήσος του Μαν, έχει γίνει μία από τις πλέον διαδεδομένες έδρες πολυτελών γιοτ και αεροσκαφών, οι οποίες ανήκουν σε offshore εταιρείες. Οπως δείχνουν εμπιστευτικά έγγραφα που διέρρευσαν από τη δικηγορική εταιρεία Appleby, ιδιοκτήτες γιοτ και αεροσκαφών χρησιμοποιούν τη Νήσο του Μαν προκειμένου να αποφύγουν φόρους. Για παράδειγμα, ο αστέρας της Formula 1, Λούις Χάμιλτον, επέλεξε τη Νήσο του Μαν για να καταχωρίσει το 18,5 εκατομμυρίων ευρώ αεροσκάφος του για να αποφύγει την καταβολή 3,7 εκατομμυρίων ευρώ σε ΦΠΑ. Αντιστοίχως πολλοί ακόμα επέλεξαν με τη βοήθεια της Appleby αλλά και λογιστικών εταιρειών τη Νήσο του Μάν ή και τα Κέιμαν για την καταχώριση των γιοτ τους, χρησιμοποιώντας offshore εταιρείες. «Σύμπτωμα των παγκόσμιων ανισοτήτων» χαρακτηρίζει στο ICIJ αυτές τις πρακτικές ο Αλεξ Κόμπχαμ, διευθύνων σύμβουλος του Tax Justice Network, μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας που βάλλει κατά της χρηματοοικονομικής μυστικότητας.
Το σχέδιο της διάλυσης του ΚΑΡΚΙΝΩΜΑΤΟΣ μιας συνοικίας του Κέντρου της Αθήνας, Κολωνακίου-Αμπελοκήπων, είναι στο τέλος του. Ο αδίστακτος σαδιστής γαύρος Γιάνναρος Αλαφούζος το έχει φέρει εις πέρας και δίχως τύψεις συνεχίζει να πάει και παρακάτω, μέχρι να δει το μεγάλο του όνειρο να υλοποιείται:την ομάδα που σιχαινόταν από μικρός να έχει διαλυθεί και να βρίσκεται στις τοπικές κατηγορίες της ΕΠΣΑ. Δηλώνει ”δεν έχω να βάλω λεφτά στον ΠΑΟ, τελείωσα” και την ίδια ώρα αγοράζει καράβια… Πρέπει ΟΛΟΙ οι γαύροι να στηρίξουμε αυτόν το γίγαντα της ολυμπιακοφροσύνης και να τον τιμήσουμε όσο και όπως μπορούμε. Αυτό που δεν μπόρεσε κανείς μας, το κατάφερε για πλάκα ο Γιάνναρος ο Πειραιώτης. Μπράβο του.
Υ.Γ. Μέτοχος στην ΠΑΕ ΠΑΟ ο Γιάνναρος, μέτοχος και ο Ζολώτας, έστω με απειροελάχιστο, πια, ποσοστό. Τι κοινό έχουν; Είναι και οι 2 στα Paradise Papers. Ε ρε και να ήταν δύο εν ενεργεία μέτοχοι της ΠΑΕ Ολυμπιακός σε αυτά, ε; Πρώτο θέμα θα ήταν σε όλα τα αθλητικά και σε πολλά πολιτικά sites. Τώρα;

Το νέο σχέδιο: «Βιώσιμο» το ελληνικό χρέος τα επόμενα 5 έτη – Τα ANFA με όρο ιδιωτικοποιήσεις - Τι ανακοινώνει 2/2018 το ΔΝΤ r

 

Το νέο σχέδιο: «Βιώσιμο» το ελληνικό χρέος τα επόμενα 5 έτη – Τα ANFA με όρο ιδιωτικοποιήσεις - Τι ανακοινώνει 2/2018 το ΔΝΤ
Το ελληνικό χρέος με βάση τον ESM είναι βιώσιμο για τα επόμενα... 5 χρόνια
Πίσω από την καλλιεργούμενη προσδοκία ότι θα ξεκινήσει η διευθέτηση του χρέους της Ελλάδος, τον Φεβρουάριο ή Μάρτιο του 2018…κρύβεται το πραγματικό σχέδιο της Ευρωζώνης και των Βρυξελλών.
Ήδη ο ESM ο Μόνιμος Μηχανισμός Στήριξης υποστηρίζει όλο το τελευταίο διάστημα ότι η Ελλάδα κερδίζει έως 10 δισεκ. από τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Ο ESM εκτιμά τώρα ότι το συνολικό πακέτο βραχυπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους θα μειώσει το λόγο χρέους της χώρας προς το ΑΕΠ κατά περίπου 25 ποσοστιαίες μονάδες έως το 2060 και τον λόγο ακαθάριστων αναγκών χρηματοδότησης προς το ΑΕΠ κατά περίπου έξι ποσοστιαίες μονάδες.
Η προηγούμενη εκτίμηση του Μηχανισμού ήταν για μείωση του χρέους ως ποσοστού επί του ΑΕΠ κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Πίσω από αυτές τις αναφορές κρύβεται το πραγματικό σχέδιο το οποίο είναι το εξής.
Το ελληνικό χρέος για τους ευρωπαίους κρίνεται «βιώσιμο» έως το 2022 δηλαδή για τα επόμενα 5 χρόνια.
Οι ευρωπαίοι είναι διατεθειμένοι να δώσουν μόνο τμηματικά τα κέρδη από τα ομόλογα ANFA ύψους 6,7 δισεκ.
Δηλαδή θα αποδεσμεύουν μέρος των κερδών εφόσον η Ελλάδα παρουσιάσει και τηρήσει ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Καμία βουλή ευρωπαϊκού κράτους δεν θα εγκρίνει ακόμη και τα ήπια μέτρα για το ελληνικό χρέος εάν δεν υπάρξουν δεσμεύσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις.
Το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα θα είναι το βασικό κεντρικό θέμα στην πολιτική ατζέντα.
Παράλληλα ο ESM θα αποπληρώσει και τα 11,4 δισεκ. που είναι τα εναπομείναντα δάνεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα.
Μέσα στο 2018 δεν θα υπάρχει καμία παρέμβαση στα επιτόκια ή στην επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων.
Με βάση τον ESM το ελληνικό χρέος κρίνεται μεσο-βραχυχρόνια βιώσιμο.
Με όρους ΔΝΤ το ελληνικό χρέος είναι εξαιρετικά μη βιώσιμο.
Με όρους ΕΚΤ το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο.

Τι ανακοινώνει το ΔΝΤ τον Φεβρουάριο 2018

Το ΔΝΤ θα ανακοινώσει τον Φεβρουάριο του 2018, ότι η συμφωνία επί της αρχής στο ελληνικό πρόγραμμα δεν θα υλοποιηθεί και δεν θα δανειοδοτήσει την Ελλάδα με νέο δάνειο έως 1,8 δισεκ.
Θα παραμείνει τοποτηρητής στο ελληνικό πρόγραμμα και στην 4η αξιολόγηση όπου θα διατυπώσει τις τελικές θέσεις του.
Πάντως τον Φεβρουάριο του 2018 το ΔΝΤ θα παρουσιάσει ανάλυση για την Ελλάδα όπου θα παρουσιάζει τις βασικές θέσεις για την οικονομία, τις τράπεζες και το χρέος.
Στην ανάλυση – παρουσίαση τις οποίες εν συνεχεία θα επικαιροποιήσει και το Καλοκαίρι του 2018 με την έκθεση βιωσιμότητας DSA θα παραμείνει ως τεχνικός σύμβουλος και εφόσον αυτό συμφωνηθεί με την ευρωζώνη.

Το απόθεμα ρευστότητας 17-18 δισεκ. από το ελληνικό κράτος
Η Ελλάδα υποχρεούται να δημιουργήσει ένα απόθεμα ρευστότητας 17 με 18 δισεκ. έως το Καλοκαίρι του 2018.
Εάν ληφθεί υπόψη ότι θα ακολουθήσουν 3 νέες εκδόσεις ομολόγων 7 έτη ίσως 8 έτη και στο τέλος 10 έτη θα συγκεντρωθούν 9 δισεκ. συν αυτά που υπάρχουν ως απόθεμα ασφαλείας δημιουργούν ένα buffer 17 με 18 δισεκ. ευρώ.
Υπάρχουν πολλές σκέψεις για το απόθεμα ρευστότητας.
Να τοποθετήσει και ο ESM κάποια κεφάλαια ή να δημιουργηθεί ένας ειδικός λογαρισμός με βάση το οποίο θα προβλέπεται ακόμη και χρηματοδότηση - κεφαλαιακή ενίσχυση μας bad bank.
Ωστόσο τα σχέδια αυτά ακόμη δεν έχουν εγκριθεί....

www.bankingnews.gr

Απλοί τρόποι να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

  ΠΑΙΔΙ  |  10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020 | 06:00  |  IMOMMY TEAM Ειδικά αυτήν την περίοδο που η πανδημία του κοροναϊού απειλεί την υγεία ...