Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Καρότο και μαστίγιο από την Κομισιόν


Καρότο και μαστίγιο από την Κομισιόν

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 2 Ιουνίου 2012, 09:50


Την ώρα που οι πιέσεις από το Eurogroup και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την χώρα μας κορυφώνονται, ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση των όρων του μνημονίου από όποια κυβέρνηση προκύψει μετά τις εκλογές, η ΕΕ εκταμιεύει 180 εκατ. ευρώ για να τα διαθέσει σε δημόσια έργα υποδομής στην Ελλάδα.

Αυτή η κίνηση που αποβλέπει προφανώς στην τόνωση της επιχειρηματολογίας των μνημονικών κομμάτων, θεωρήθηκε στην Αθήνα ως «η άλλη όψη» μίας τακτικής ωμών παρεμβάσεων με απειλητικό χαρακτήρα, όπως εκείνη του κ. Μπαρόζο περί εξόδου από την ευρωζώνη, της κ. Λαγκάρντ ή συνεργατών του κ. Σόιμπλε για διακοπή της χρηματοδότησης προς την Ελλάδα.

«Ένεση» ρευστότητας 

Η Κομισιόν ενέκρινε τη διάθεση 180,9 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή οδικής αρτηρίας που θα συνδέει την περιοχή του Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά-Νότου στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «έργα προτεραιότητας», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, και η έγκρισή τους χρειάζεται ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλα είδη έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος, αρμόδιος για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής Johannes Hahn, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υποδομής που θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία. Οι κοινές μας προσπάθειες να ξεπεράσουμε τα οικονομικά και τα τεχνικά προβλήματα αρχίζουν σταδιακά να αποδίδουν καρπούς. Αυτό και άλλα παρόμοια έργα θα συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων, δημιουργώντας άμεσες ευκαιρίες απασχόλησης».

Το έργο υποβλήθηκε προς έγκριση μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, «προκειμένου να επιταχυνθεί η επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης, μέσω της επένδυσης πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία», λένε κύκλοι των Βρυξελλών.

Ο οδικός άξονας του Ακτίου θα έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ., καθώς παρακάμπτει τη λίμνη Αμβρακία, θα διαθέτει επτά ανισόπεδους κόμβους, δύο ισόπεδους κόμβους ενώ για την κατασκευή του θα εκτελεστούν περί τα 40 τεχνικά έργα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), θα καλύψει τα 180,9 εκατομμύρια ευρώ από τα 232,43 εκατομμύρια ευρώ που θα είναι το συνολικό κόστος.

Το Νοέμβριο του 2011 καταρτίστηκε από κοινού με τις ελληνικές αρχές ένας κατάλογος181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας.

Απ' αυτά έχουν ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή 12 μεγάλα έργα, στα περιλαμβάνονται τα ακόλουθα έργα που εγκρίθηκαν πρόσφατα:

• αστικά λεωφορεία χαμηλών εκπομπών (ΕΘΕΛ) - (συνολικό κόστος: 56,8 εκατομμύρια ευρώ)
• ανακαίνιση των γραμμών των «Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Αθηνών-Πειραιώς» (ΗΣΑΠ) και της σήραγγας της Ομόνοιας - (συνολικό κόστος: 97,4 εκατομμύρια ευρώ).

Όπως ανακοινώθηκε επισήμως «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εκτέλεση αυτών των έργων, βοηθώντας συγχρόνως τις ελληνικές αρχές να βελτιστοποιήσουν τη χρήση των επενδυτικών κονδυλίων της ΕΕ».

Επιμέλεια: Παύλος Διονυσόπουλος
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 2 Ιουνίου 2012, 10:27

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Απλοί τρόποι να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

  ΠΑΙΔΙ  |  10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020 | 06:00  |  IMOMMY TEAM Ειδικά αυτήν την περίοδο που η πανδημία του κοροναϊού απειλεί την υγεία ...