Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Ά. Σπηλιωτόπουλος
|
|
Ερώτηση
|
|
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
|
|
Θέμα: Για τους αδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς
|
|
Είναι γεγονός, ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, σε συνδυασμό με τις αυξητικές τάσεις της ανεργίας λόγω των πρόσφατων οικονομικών μέτρων της Κυβέρνησης αποτελούν θρυαλλίδα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας.
|
Γνωστό είναι επίσης, ότι οι νόμοι 3255/2004 και 3027/2002 λειτουργούσαν κατά το πρόσφατο παρελθόν, με καθαρά δημογραφικά κίνητρα, χωρίς κανένα κόστος για το δημόσιο και ήταν αποτελεσματικοί, καθότι έφεραν νέες γεννήσεις στον τόπο και άρχισαν να γεμίζουν με ελληνόπουλα οι άδειες αίθουσες των σχολείων μας. Για πρώτη φορά μετά το 1981 από την εφαρμογή του ν. 3255/2004 η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών απέκτησε θετικό πρόσημο με αυξητική τάση μέχρι και πέρυσι.
|
Με το νόμο Ν.3848/2010, καταργήθηκε η πρόνοια του Ν. 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, αλλά και του Ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση διορισμού το να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το γεγονός έπληξε ανεπανόρθωτα τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς καθώς οι όποιες θετικές ρυθμίσεις προς ενίσχυση τους είχαν θεσμοθετηθεί από προηγούμενες κυβερνήσεις αντικαταστάθηκαν προς το χειρότερο χωρίς λόγο. Όμως αυτή η πλήρης ανατροπή του καθεστώτος διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών από την περυσινή νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τους αιφνιδίασε με το χειρότερο δυνατό τρόπο και τους άφησε απροστάτευτους και μάλιστα κάτω από τις χειρότερες οικονομικές συνθήκες εξαιτίας βεβαίως και της βαθιάς κρίσης που διέρχεται η πατρίδα μας.
|
Σε πρόσφατη Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής επισημαίνεται για μια ακόμα φορά, σχετικώς με τις πολύτεκνες οικογένειες, η πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά την οποία «δεν είναι συνταγματικώς ανεκτές, ρυθμίσεις με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών επιβαλλομένη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του Κράτους…»
|
Ειδικότερα, η υποχρέωση επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς και η μεταβατική περίοδος των 2 χρόνων, που μόνο ως απατηλή μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού δεν δεσμεύει την κυβέρνηση για το διορισμό όλων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν αίτηση διορισμού, αποτελεί σκληρή επίθεση κατά των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, που λόγω στενότητας χρόνου και χρήματος δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες προϋποθέσεις και επομένως αποκλείονται από διορισμό στην εκπαίδευση.
|
Εξάλλου τί θα πείτε σ’ αυτούς που πίστεψαν στην Πολιτεία και προγραμμάτισαν τη ζωή τους και πρόκειται να αποκτήσουν και τέταρτο παιδί; Ότι η Πολιτεία σας εγκαταλείπει, διότι άλλαξε η κυβέρνηση; Ή μήπως ότι λύθηκε το δημογραφικό και πλέον δεν σας χρειαζόμαστε, διότι δεν θέλουμε άλλα παιδιά;
|
Επιπλέον η κατάργηση της προτεραιότητας των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία, (άρθρο 30 παρ. 4 και 6) αποτελεί παράβαση του ισχύοντος Νόμου 1910/1944 αλλά και του Δημοσιουπαλληλικού Κώδικα 3528/2007, που αναφέρει ότι «πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους» καθώς και η εξαίρεση τους από τις υπεραριθμίες του ΠΔ 50/96 (άρθρο 30 παρ. 4) έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού έναντι της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος για ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των.
|
Η Κυβέρνηση οφείλει έστω και την ύστατη ώρα να επιδείξει την απαιτούμενη κατανόηση απέναντι στα προβλήματα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών και να κάνει πράξη τις υποσχέσεις της για τη στήριξη της διαβίωσης και της ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας.
|
Επειδή το νομοθετικό αυτό πλαίσιο το οποίο έχει διαμορφωθεί από την Κυβέρνηση, αδικεί τους αδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς.
|
Επειδή η χώρα μας συγκαταλέγεται ήδη στις πιο «γερασμένες» χώρες του κόσμου και παρόμοιες ενέργειες της Κυβέρνησης, όπως αυτή με τη ψήφιση του συγκεκριμένου Νόμου επιτείνουν το δημογραφικό πρόβλημα, για τη λύση του οποίου απαιτείται η λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων με την παροχή κινήτρων προς τα νέα ζευγάρια για την απόκτηση περισσότερων παιδιών και όχι η αφαίρεση των ήδη θεσμοθετημένων ευνοϊκών διατάξεων.
|
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός:
|
1. Με ποιον τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται στο πλευρό του πολύτεκνου εκπαιδευτικού ως αρωγός και συμπαραστάτης της πολυμελούς ελληνικής οικογένειας, όταν τα προβλήματα της ανεργίας και της υπογεννητικότητας διαρκώς εντείνονται;
|
2. Προτίθεται να προβεί φέτος στο διορισμό όλων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν αίτηση διορισμού στην εκπαίδευση, μετά και την περυσινή διαβεβαίωση του Γ. Γραμματέα του Υπουργείου του κ. Κουλαϊδή «ότι οι πολύτεκνοι να μην ανησυχούν.. ο πίνακας σας θα εξαντληθεί σε βάθος 2 χρόνων» ;
|
3. Προτίθεται βάσει του ισχύοντος Νόμου 1910/1944 αλλά και του Δημοσιουπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), να τοποθετεί τους πολυτέκνους κατά το διορισμό τους στον τόπο των συμφερόντων τους και όχι μακριά από τις οικίες των και τους εξαναγκάζει έτσι σε παραίτηση;
|
4. Προτίθεται η Κυβέρνηση για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, αφού πλέον κατήργησε τους ευνοϊκότερους για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς νόμους 3027/2002 και 3255/2004, να εφαρμόσει το μέτρο των προσλήψεων πολυτέκνων σε ποσοστό 20% επί των προκηρυσσομένων θέσεων, που ισχύει εξάλλου για όλο το Δημόσιο(ν.3260/2004) πλην των εκπαιδευτικών;
|
|
Αθήνα 23-5-2011 |
|
|
Ο Ερωτών Βουλευτής
|
|
Α. Σπηλιωτόπουλος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.