Σκανδαλώδης είναι η επιλεκτική αντιμετώπιση των δαπανών για τις αμοιβές των βουλευτών και άλλων δραστηριοτήτων της Βουλής από τον Προϋπολογισμό, ο οποίος έχει κατατεθεί για ψήφιση στο Κοινοβούλιο.
Ο Προϋπολογισμός του Ιδρύματος σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» παραμένει απόρρητος και δεν δημοσιοποιείται...
Την ίδια ώρα, μειωμένος σε σχέση με πέρυσι είναι ο Προϋπολογισμός της Βουλής που κατατέθηκε, ωστόσο η μείωση προέρχεται από τις περικοπές που υφίστανται οι υπάλληλοι, ενώ στον αντίποδα οι βουλευτές αποφάσισαν να διατηρήσουν σχεδόν ανέπαφο το εισόδημα τους.
Την ώρα που σχεδιάζεται στο πλαίσιο της συμφωνίας με την τρόικα η κατάργηση σχεδόν όλων των επιδομάτων, οι βουλευτές διατηρούν αμείωτα το επίδομα γραφείου, τα έξοδα κίνησης, και την οικογενειακή παροχή τους...
Αποκαλυπτική εισήγηση Δ. Λασκαράτου για τους συνταξιούχους υπαλλήλους της Βουλής
Το «ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς» των συνταξιούχων υπαλλήλων της Βουλής αποκαλύπτει η εισήγηση του Γενικού Επιτρόπου Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Διονύση Λασκαράτου, κατά τη συνεδρίαση για τον έλεγχο συνταγματικότητας των νέων μέτρων για τα συνταξιοδοτικά. Όπως φαίνεται, λοιπόν, οι υπάλληλοι της Βουλής συνεχίζουν να απολαμβάνουν ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς, εξαιρούνται δηλαδή ουσιαστικά από τα νέα επώδυνα -για το σύνολο των συνταξιούχων του Δημοσίου- μέτρα.
Στην εισήγησή του, στην πρώτη συνεδρίαση της Ολομέλειας, ο κ. Λασκαράτος ανέφερε επί λέξει: «Ενώ τα μνησθέντα μέτρα λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της δυσμενούς και παρατεταμένης οικονομικής συγκυρίας και πρέπει να υποβάλλονται σε αυτά όλοι οι συνταξιούχοι του Δημοσίου και ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία, που η λήψη μέτρων παρίσταται επώδυνη λόγω του ήδη χαμηλού βιοτικού επιπέδου των πολιτών, παρατηρείται να εξαιρούνται κατηγορίες πολιτών, όπως οι υπάλληλοι της Βουλής και ειδικότερα οι συνταξιούχοι πρώην υπάλληλοι της Βουλής, για τους οποίους εξακολουθεί να εφαρμόζεται ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς σε όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010 (ν. 3865/2010) χωρίς να δικαιολογείται τούτο από λόγους δημόσιου συμφέροντος εν όψει των εκτεθεισών ειδικών εθνικών συνθηκών της επίτευξης δημοσιονομικής πειθαρχίας και της οικονομικής ισορροπίας του Κράτους, ρύθμιση που, παραμένουσα σε ισχύ, είναι αντίθετη με τα άρθρα 4, 25 και 88 του Συντάγματος».
Για αυτό και προτείνει: «Στην περίπτωση θ΄ της παρ. 1 του άρθρου αυτού πρέπει να προβλεφθεί η άμεση εφαρμογή του τρόπου συνταξιοδότησης των υπαλλήλων της Βουλής που ορίζεται στον Συνταξιοδοτικό Κώδικα, λόγω των εκτεθεισών ειδικών εθνικών συνθηκών προς επίτευξη της δημοσιονομικής και οικονομικής ισορροπίας του Κράτους, αφού η υπάρχουσα διάκριση δεν δικαιολογείται από λόγους δημόσιου συμφέροντος, ούτε κάτι τέτοιο αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση».
Άνιση μεταχείριση
Εισάγοντας την υπόθεση, ο κ. Λασκαράτος ανέφερε επίσης: «Μπορεί να γίνει δεκτό ότι σε περιστάσεις παρατεταμένης οικονομικής κρίσης ο νομοθέτης δύναται να θεσπίσει μέτρα περιστολής δαπανών που συνεπάγονται οικονομική επιβάρυνση μεγάλων κατηγοριών πληθυσμού, πλην όμως η δυνατότητα αυτή έχει ως όριο την καθιερούμενη -από το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος- αρχή της ισότητας στην κατανομή στα δημόσια βάρη αναλόγως των δυνάμεων εκάστου, καθώς και στην καθιερούμενη -στο άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος- αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Με τις διατάξεις των ανωτέρω νόμων και ιδίως του ν. 3845/2010 (Μνημόνιο) προβλέπεται τόσο η μείωση των δαπανών του Κράτους με μείωση του μισθολογικού γενικά κόστους όσο και η αύξηση των εσόδων προερχόμενων από τη φορολογία των εισοδημάτων, αλλά και από την είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών (φόρων παρελθόντων ετών, πρόστιμα και χρηματικές ποινές), πλην όμως, ενώ οι μειώσεις μισθών και συντάξεων πραγματοποιούνται κατά ‘’τακτά χρονικά διαστήματα’’, δεν εμφανίζεται η ίδια εικόνα και ως προς τις εισπράξεις από τη φορολογία και τα βεβαιωθέντα προς είσπραξη ποσά (βλ. και Ετήσια Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί του Απολογισμού και Ισολογισμού του Κράτους του έτους 2010).
Σε αντιδιαστολή μάλιστα, ο γενικός επίτροπος φέρνει ως παράδειγμα τους δικαστικούς λειτουργούς για τους οποίους γίνεται ειδική εξαίρεση στα μισθολογικά-συνταξιοδοτικά τους θέματα από το Σύνταγμα (για τη εξασφάλιση της ανεξαρτησίας τους) οι οποίοι όμως, όπως αναφέρει, -αντισυνταγματικά κατά την κρίση του- υπόκεινται νέες περικοπές: «Κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών είναι ανάλογες με το λειτούργημά τους. Με τη διάταξη αυτή προβλέπεται ειδική μισθολογική μεταχείριση των δικαστικών λειτουργών ως φορέων μιας εκ των τριών λειτουργιών της Πολιτείας, που την καθιστά ισότιμη και ισόκυρη με αυτές (νομοθετική και εκτελεστική) και αποβλέπει στην εξασφάλιση της προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας τους. Προς τούτο, οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών καθορίζονται με ειδικό μισθολογικό νόμο, όπως απαιτεί το Σύνταγμα, σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες κρατικών λειτουργών ή υπαλλήλων των οποίων οι αποδοχές δεν προβλέπονται στο Σύνταγμα, αλλά μπορούν να ρυθμιστούν με "διαφορετικό" μισθολογικό νόμο αναλόγως της φύσης και των συνθηκών εργασίας αυτών.
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.