Η ιστορία που θα διαβάσετε είναι απίστευτη κι όμως αληθινή. Άλλωστε, θα δείτε και τα έγγραφα που την επιβεβαιώνουν. Τι έχει συμβεί; Το ίδιο αυτοκίνητο που τη μία χρονιά εμφανίζεται να πληροί την οδηγία ρύπων Euro4, την επόμενη, κατ’ απαίτηση των αρχών, εμφανίζεται να πληροί την οδηγία Euro 3. Από αυτή την αλλαγή κατηγορίας προκύπτει πρόστιμο το οποίο ο αγοραστής του αυτοκινήτου –έμπορος ή ιδιώτης- καλείται να καταβάλλει αναδρομικά. Ιδού η πλήρης ιστορία και τα έγγραφα.
Του Γιώργου K. Ανδρή
Σοκ έχουν υποστεί εκατοντάδες έμποροι αλλά και ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ οι οποίοι είδαν ξαφνικά τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να μειώνονται εξαιτίας της ασυνεννοησίας αλλά και της γραφειοκρατίας που επικρατεί μεταξύ των Διευθύνσεων Μεταφορών και των Τμημάτων Τελωνειακών Διαδικασιών του υπουργείου Οικονομικών.
Ειδικότερα οι Τελωνειακές Αρχές «ξεσκονίζουν» τους εκτελωνισμούς των αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιηθεί πριν τη τελευταία 10ετία ώστε να μπορέσουν να επιβάλουν πρόστιμα σε εμπόρους αλλά και ιδιώτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη λόγω λάθους των Διευθύνσεων Μεταφορών.
Επειδή όμως από το 2003 έχουν εκτελωνιστεί δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από εμπόρους και ιδιώτες καταναλωτές υπάρχει σοβαρός κίνδυνος οι αρμόδιες υπηρεσίες των Τελωνείων να «εισπράξουν» τα «πρόστιμα» ακόμη και αν δεν έχει εκδικαστεί η υπόθεση ακόμη από τα Τελωνειακά δικαστήρια!
Οπως επισημαίνει στο «F-Press» το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Δεν είναι δυνατόν οι Διευθύνσεις Μεταφορών να αλλάζουν κατά το δοκούν τις Οδηγίες Ρύπων (Euro) που έχουν τα εισαγόμενα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη και βέβαια να μην δέχονται ούτε τις βεβαιώσεις που αποστέλλει το εργοστάσιο! Επίσης δεν μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει εκτελωνιστεί και πουληθεί πριν από χρόνια να πρέπει εμείς ή κάποιοι ιδιώτες καταναλωτές να καταβάλλουμε τα πρόστιμα καθώς αν το γνωρίζαμε πως τα αυτοκίνητα είχαν τόσο αυξημένο τελωνείο δεν θα τα είχαμε εισάγει ή στην χειρότερη περίπτωση θα τα πουλάγαμε σε άλλες τιμές...».
Αυτοκίνητα Euro4 τα «βαφτίζουν» Euro 3!
Την πλήρη αποσύνθεση του κράτους επιδεικνύουν για ακόμη μία φορά οι πρακτικές που ακολουθούν οι Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και οι Τελωνειακές Αρχές.
Ειδικότερα έμπορος ΙΧ ο οποίος είχε εισάγει από άλλο κράτος-μέλος ένα SuzukiVitaraτο εκτελώνισε όπως όριζε η Κοινοτική Οδηγία που διέπει τα Euro4 αυτοκίνητα καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα στο τελωνείο. Μάλιστα κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού η Διεύθυνση Μεταφορών είχε Πιστοποιήσει ότι το αυτοκίνητο πληρεί την Οδηγία Euro4. Μετά από 4 χρόνια απεστάλη από το Τελωνείο το πρόστιμο το οποίο κυμαίνονταν σε 3.500 ευρώ καθώς όπως αναφέρονταν στην κλήση το αυτοκίνητο εκ παραδρομής εκτελωνίστηκε ως Euro4 ενώ στην πραγματικότητα ήτανEuro3! Κατά τη ακροαματική διαδικασία στο «δικαστήριο» των Τελωνείων δεν αποδέχθηκαν τη Βεβαίωση του Κατασκευαστή που όριζε ότι το αυτοκίνητο ήταν Euro4 με αποτέλεσμα να επιβληθεί τελικά το πρόστιμο επειδή τα στελέχη της Διεύθυνσης Μεταφορών θεώρησαν πως το συγκεκριμένο ΙΧ είναι Euro3. Επειδή όμως ο έμπορος καθυστέρησε να καταβάλλει το πρόστιμο ξαφνικά αντίκρισε πως το Τελωνείο είχε εισπράξει από τον τραπεζικό του λογαριασμό όχι μόνο το ποσό των 3.500 ευρώ αλλά και 908 ευρώ επιπλέον! Κατόπιν επικοινωνίας με τα αρμόδια στελέχη του Τελωνείου του αποκρίθηκαν πως από λάθος παρακράτησαν επιπλέον χρήματα τα οποία ωστόσο δεν μπορούν να του επιστρέψουν καθώς υπάρχει εκκρεμότητα και με άλλα αυτοκίνητα που είχε εισάγει από άλλα κράτη-μέλη. Ωστόσο οι υποθέσεις των άλλων αυτοκινήτων ακόμη δεν έχουν εκδικαστεί και βέβαια αφορούν σε ευρωπαικά αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων και μία BMW318iτης οποίας ο χαρακτηρισμός από τη Διεύθυνση Μεταφορών έχει αλλάξει ήδη 2 φορές. Ειδικότερα η πρώτη εκτίμηση ήταν ότι το αυτοκίνητο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro4, κατόπιν άλλαξαν γνώμη και το έκαναν Euro3 και τελικά «αποφάσισαν» ότι το αυτοκίνητο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro4! Στην αναφορά για το BMWαπό το Τελωνείο το πρόστιμο ξεπερνά τις 5.900 ευρώ ενώ ακόμη και στην κατασκευάστρια εταιρεία η Διεύθυνση Μεταφορών έχει βεβαιώσει ότι το συγκεκριμένο ΙΧ ανήκει στην κατηγορία Euro4.
Ωστόσο οι Τελωνειακές Αρχές εξακολουθούν να επιμένουν στο πρόστιμο προφανώς γιατί τα ταμεία είναι άδεια...
Πάντως το θέμα αναμένεται να λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις καθώς στο στόχαστρο των Τελωνειακών Αρχών έχουν εισέλθει όλοι οι έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές που έχουν εισάγει ΙΧ πριν τη τελευταία 10ετία καθώς μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος τα πρόστιμα παραγράφονται...
Παράλληλα θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στις λιγοστές εμπορίες αυτοκινήτων που έχουν μείνει ανοικτές ακόμη καθώς ακόμη και ένα πρόστιμο λίγων χιλιάδων ευρώ είναι ικανό να τις οδηγήσει σε λουκέτο! Από την άλλη μεριά αν το κράτος δεν μπορεί να πραγματοποιήσει εκτελωνισμούς καλό θα ήταν να καταργήσει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και να βρουν άλλο τρόπο ώστε να μην δημιουργούνται τόσο τραγικά λάθη που τινάζουν στο αέρα κυριολεκτικά επιχειρήσεις αλλά και οικογένειες...
Δείτε και τα σχετικά έγγραφα
Η πρώτη σελίδα του εντύπου
Η δεύτερη σελίδα
Και το τρίτο "ντοκουμέντο"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.