To σκληρό πορνό του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στα ΜΜΕ επιχειρεί να κόψει μαχαίρι η κυβέρνηση.
Αφορά τις περίφημες "επιστροφές" των media shops (μεσίτες διαφημιστικών μέσων) η οποία είχε σε πολλές περιπτώσεις-υπάρχουν και οι εξαιρέσεις των σοβαρών διαφημιστικών και media shops- δημιουργήσει ένασκοτεινό αλισβερίσι μαφιόζικου τύπου και μια ακόμη διαπλοκή στον χώρο των ΜΜΕ.
Ετσι κάθε τυχάρπαστος εκδότης εντύπου ή ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού ή διαδικτυακού ΜΜΕ, έκανε μια συμφωνία με 3-4 μεσίτες διαφημίσεων και έλυνε το οικονομικό του πρόβλημα.
Ειδικά στο διαδίκτυο προσλάμβανε ασκούμενους δημοσιογράφους των 300 ευρώ και οι οποίοι ξεκινούσαν την "πολλά υποσχόμενη καριέρα τους" κάνοντας copy paste-κάτι σαν τις κοπτροραπτούδες.
Στην προκειμένη περίπτωση τα μεγαλύτερα κορόιδα ήταν οι διαφημιζόμενοι-μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις-οι οποίες πλήρωναν ένα σκασμό λεφτά στους επιτήδειους της διαφήμισης και στο τέλος έπαιρναν ένα μάπα αποτέλεσμα μια και οι διαφημιστές μοίραζαν το χρήμα στα ΜΜΕ ανάλογα με τα ντιλαρίσματα που είχαν κάνει μαζί τους για τις "επιστροφές" αγνοώντας-σε πολλές περιπτώσεις τον πελάτη-ή τον ωθούσαν σε λάθος επιλογές.
Η κυβέρνηση έρχεται λοιπόν να κατεβάσει ρολά στο πλιάτσικο των επιστροφών που πλήρωναν τα κορόιδα οι διαφημιζόμενοι στους επιτήδειους.
Οσους βλέπετε να αντιδρούν στη συγκεκριμένη τροπολογία να γνωρίζετε ότι το κάνουν γιατί χάνουν την κουτάλα με το μέλι.
Oπως σημειώνει το ρεπορτάζ του Capital.gr μια εξαιρετικά σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιείται εφεξής η διαφημιστική δαπάνη και συνακόλουθα στον τρόπο που θα διανέμεται η διαφημιστική πίττα, φέρνει τροπολογία που κατατέθηκε αιφνιδίως χθες σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας. Σύμφωνα με την τροπολογία οι διαφημιζόμενοι θα τιμολογούνται υποχρεωτικά απευθείας από τα ΜΜΕ χωρίς τη μεσολάβηση της διαφημιστικής εταιρείας, κάτι που όπως αναφέρεται στο κείμενο της τροπολογίας θα επιβάλλει πλήρη διαφάνεια στις μεταξύ τους συναλλαγές.

Η μέχρι σήμερα συνήθης πρακτική ήταν να τιμολογεί η διαφημιστική εταιρεία τους διαφημιζόμενους όχι μόνο για το ποσό της αμοιβής της αλλά και για το σύνολο του budget που ο κάθε πελάτης διέθετε για διαφήμιση. Εν συνεχεία η διαφημιστική εταιρεία αγόραζε διαφήμιση και τα ΜΜΕ τιμολογούσαν τη διαφημιστική εταιρεία.

Μέσω αυτής της διπλής συναλλαγής, οι διαφημιστικές εταιρείες εισέπρατταν ένα είδος επιβράβευσης που στην αγορά ονομάστηκε «επιστροφές».  Πρόκειται ουσιαστικά για δωρεάν χρόνο ή χώρο διαφήμισης ως επιβράβευση για τη συνεργασία. Με τον τρόπο αυτό ένα μέρος από το ποσό της επιστροφής «γυρνούσε» στους πελάτες ενώ το υπόλοιπο αποτελούσε κέρδος για τη διαφημιστική εταιρεία.

Η πρακτική των επιστροφών υπάρχει σε όλο τον κόσμο και σύμφωνα με γνώστες της αγοράς, περιορίζεται στο 5% επι του συνολικού διαφημιστικού τζίρου στις περισσότερες αναπτυγμένες διαφημιστικά αγορές. Στη χώρα μας το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο και αγγίζει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το 9,9%.


Πλέον η πρακτική αυτή καταργείται καθώς η συναλλαγή θα αφορά απευθείας τους διαφημιζόμενους και τα ΜΜΕ ενω στο κείμενο της τροπολογίας αναφέρεται ρητά ότι «καταργείται κάθε δυνατότητα παροχής πίστωσης, δωρεάν χρόνου ή οποιασδήποτε άλλης επιβράβευσης σε διαφημιστική εταιρεία ή εταιρεία που μεσολαβεί για την πραγματοποίηση διαφημιστικής προβολής».
 


Πηγή:www.capital.gr