11:08
05/04/2015
«Βόμβες» έριξε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Κώστας Ήσυχος από την Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του Δημοσίου Χρέους που συνεδριάζει στη Βουλή. Υποστήριξε πώς το χρέος εκτοξεύτηκε γιατί οι προμήθειες των εξοπλιστικών προγραμμάτων γινόταν «σπαστά» και ενδεικτικά αναφέρθηκε στην αγορά των αρμάτων μάχης Leopard 2HEL που αποκτήθηκαν χωρίς συντήρηση και βλήματα και των μαχητικών F-16 Block 52 plus που τα πήραμε χωρίς κινητήρα και σύστημα αυτοπροστασίας.
Σε παρέμβασή του ο κ. Ήσυχος ανέφερε πως «κατά την περίοδο συσσώρευσης του ελληνικού δημοσίου χρέους από το 1974 μέχρι το 2010, υπήρξαν εισαγωγές όπλων στην Ελλάδα προερχόμενων κυρίως από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και τη Γαλλία, συνολικής αξίας (χωρίς τους τόκους), ίσης σχεδόν με το μισό ετήσιο ΑΕΠ, της ίδιας περιόδου σε σταθερές τιμές του 1990».
Τώρα βέβαια δεν ξέρουμε σε πιο ΑΕΠ αναφέρεται ο κ. Ήσυχος γιατί του 1990 ήταν κάτι περισσότερο από 43 δισ. ευρώ (αναλογία σε δραχμές) και το 2014 ήταν περί τα 188 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί πάντως μίας και αναφέρθηκε πώς το 1990 το χρέος ήταν κάπου στα 30 δισ., ενώ σήμερα ξεπερνά τα 312 δισ. ευρώ.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας στάθηκε ιδιαίτερα στην ομιλία του στο γεγονός ότι το 2006 αγοράστηκαν 170 γερμανικά άρματα μάχης τύπου Leopard II, αξίας 1,7 δισ. ευρώ, «τα οποία αγοράστηκαν χωρίς συμβάσεις συντήρησης και χωρίς αγορά βλημάτων - εξαιρετικά αναγκαία τα τελευταία έξι χρόνια για παρελάσεις, αλλά όχι για την άμυνα της χώρας».
Άλλο παράδειγμα του αφορούσε την αγορά «λίγο πριν τις εκλογές του 2000», των 50 μαχητικών F-16 «χωρίς κινητήρα και σύστημα αυτοπροστασίας. Και αυτό γιατί μετά τις εκλογές, θα έπρεπε η χώρα να κάνει μια δεύτερη σύμβαση για να αγοράσει τους κινητήρες και τα συστήματα αυτοπροστασίας. Η δεύτερη αγορά μάλιστα, ισούται για τα επόμενα 19 χρόνια με την αγορά 120 τύπου F16. Απλά μαθηματικά». ανέφερε ο κ. Ήσυχος.
Πρόκειται για την πάγια τακτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ που προμηθεύονταν οπλικά συστήματα χωρίς οι συμβάσεις να είναι ολόκληρες, να περιλαμβάνουν δηλαδή την αγορά του κυρίου συστήματος, των όπλων που θα χρησιμοποιεί και φυσικά τη συντήρηση τους.
Μία εξ αυτών είναι η προμήθεια των μεταφορικών ελικοπτέρων NH-90, τα οποία πέραν των προβλημάτων που έχουν τα πληρώσαμε πανάκριβα χωρίς να υπάρχει σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση τους για την οποία τώρα ζητούνται από το Γενικό Επιτελείο Στρατού επιπλέον 70 εκατομμύρια ευρώ όταν από τα 11 τα 9 ελικόπτερα δεν πετούν. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Πάνος Καμμένος έστειλε στον εισαγγελέα το σχετικό φάκελο.
Το μέγα σκάνδαλο βέβαια είναι αυτό των υποβρυχίων, στο οποίο μάλιστα υπάρχουν και διαχρονικές ευθύνες πριν ακόμη από την υπογραφή του προγράμματος, επί Άκη Τσοχατζόπουλου μέχρι και τη σύμβαση του Ευάγγελου Βενιζέλου, τον οποίο θέλησε να απαλλάξει για τις τεράστιες ευθύνες του ο Αντώνης Σαμαράς.
Έτσι για να θυμόμαστε έχουν πληρωθεί 130 εκατομμύρια ευρώ για τη σύμβαση Βενιζέλου του 2010 και δεν έχει κοπεί ούτε μία λαμαρίνα. Όσον αφορά συνολικά στα υποβρύχια έχουν πληρωθεί περισσότερα από 2,6 δισ. ευρώ και το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόνο το «Παπανικολής» και ευελπιστεί τους επόμενους μήνες να εντάξει στο Στόλο του το «Πιπίνος» και το «Ωκεανός».
Κι αυτά βέβαια χωρίς τορπίλες, αφού φρόντισαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, αλλά και ορισμένοι από τη ΝΔ να μην προχωρήσουν το θέμα και να συμβεί ότι συνέβει σχεδόν με τα άρματα μάχης Leopard 2HEL.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.