Με στόχο να ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα η διαδικασία ανάρτησης των οριστικών συμβατικών κειμένων για την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κινείται το ΤΑΙΠΕΔ.

Πρόκειται για μια μάχη με το χρόνο καθώς διαδικαστικά το εγχείρημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα απαιτητικό, με αποτέλεσμα ήδη να έχει παραταθεί η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές αρκετές φορές τους προηγούμενους μήνες, για έναν διαγωνισμό ο οποίος ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2014.
Με την προϋπόθεση ότι τα συμβατικά κείμενα στην οριστική τους μορφή "ανέβουν" στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (VDR - virtual data room) που έχει τεθεί σε λειτουργία για το διαγωνισμό, απαιτείται περίπου ένας μήνας προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία, να  ολοκληρωθούν οι επόμενες ενέργειες και να απευθυνθεί τους υποψήφιους επενδυτές για τις προσφορές τους. Έτσι, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ κινείται – σύμφωνα με το ευνοϊκό σενάριο - με χρονικό ορίζοντα τις αρχές Μαρτίου προκειμένου να ανοίξει τις τελικές προσφορές για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ.

Χρονοτριβές
Ουδείς, ωστόσο, μπορεί να προδικάσει ότι και σε αυτή την ιδιωτικοποίηση θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Ήδη εκφράζονται ανησυχίες μεταξύ των επενδυτών που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ελληνικά assets πως έχουν αναπτυχθεί αντίρροπες δυνάμεις που φρενάρουν την υλοποίηση του προγράμματος αξιοποίησης των κρατικών συμμετοχών, κάτι που είναι πλέον εμφανές στις λεγόμενες "ενεργειακές" ιδιωτικοποιήσεις ((ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΔΕΗ).
Ηδη έχουν λάβει παρατάσεις διαγωνισμοί όπως αυτός για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου, της Εγνατίας Οδού και της ΕΕΣΣΤΥ. Η παρατεινόμενη καθυστέρηση στην επικαιροποίηση του Asset Development Plan (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ είναι πλέον χαρακτηριστική.
Στη διαδικασία για τον ΟΛΘ, πάντως, ενεργοί παραμένουν πέντε επενδυτικά σχήματα, η APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), η ιαπωνική Mitsui, η P&O Steam Navigation Company του ομίλου Dubai Ports, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η κοινοπραξία των Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) και ομίλου Σαββίδη στην οποία πλέον ενταχθεί Γερμανικός port operator, με σημαντική δραστηριότητα σε ευρωπαϊκούς λιμένες, ενώ αναμένονται οι αποφάσεις της ΓΕΚΤΕΡΝΑ για τη συμμετοχή της ή μη.

Όπως έχει γράψει το Capital.gr, tο ύψος των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να υλοποιήσει ο επενδυτής έχει πλέον "κλειδώσει" στα 180 εκατ.ευρώ, όπως άλλωστε είχε διαφανεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο στο πλαίσιο των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ. Στο επίκεντρο είναι η επέκταση του Προβλήτα 6 (ΣΕΜΠΟ) και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών του λιμένα.