Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017

Στο 3,2% με 3,3% του ΑΕΠ το πλεόνασμα του 2016 ή 5,9 δισ ευρώ – Κατασχέσεις εξπρές για να τονωθούν οι φορολογικές εισπράξεις

 

22/03/2017 - 00:57
Στο 3,2% με 3,3% του ΑΕΠ το πλεόνασμα του 2016 ή 5,9 δισ ευρώ – Κατασχέσεις εξπρές για να τονωθούν οι φορολογικές εισπράξεις
Με την εγκύκλιο Πιτσιλή αλλάζει επί τα χείρω το σύστημα των κατασχέσεων
Στον δρόμο που άνοιξαν τα δύο προηγούμενα μνημόνια για τις κατασχέσεις θα πορευτεί και η σημερινή κυβέρνηση για να αβγατίσει τις εισπράξεις και να πετύχει τον στόχο για πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ που προβλέπει για το 2017 το ελληνικό πρόγραμμα.
Πάντως, η αφετηρία από την οποία ξεκινά ο προϋπολογισμός χαρακτηρίζεται ιδανική, αφού από τις προβολές που έκαναν στα φορολογικά έσοδα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών προκύπτει σημαντική υπεραπόδοση η οποία οδηγεί το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 στην περιοχή του 3,2-3,3% του ΑΕΠ ή στα 5,9 δισ. ευρώ σε απόλυτα μεγέθη. 
Μένει η παραδοχή αυτή, που είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά και μόνο των νέων φόρων που επιβλήθηκαν τον προηγούμενο χρόνο, να επιβεβαιωθεί και επίσημα από τη Eurostat στις 22 Απριλίου.
Πίσω τώρα στους πλειστηριασμούς και στις κατασχέσεις μισθών, συντάξεων και ακινήτων η φορολογική διοίκηση ετοιμάζεται να στριμώξει στη γωνία φορολογουμένους, επιχειρήσεις και νοικοκυριά που εξακολουθούν να έχουν οφειλές προς την Εφορία. 
Σε μια δύσκολη περίοδο για τη ρευστότητά τους -όπως έχει καταστεί για τους περισσότερους επιχειρηματικούς κλάδους από τη μεγάλη καθυστέρηση στο κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης- ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός στοχεύει σε 70.000 κατασχέσεις και δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών.
Στο εγχείρημα αυτό θα συμβάλει εγκύκλιος του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, με την οποία μπαίνουν σε εφαρμογή διατάξεις του ν.4335 οι οποίες έχουν ψηφιστεί από τον Ιούλιο του 2015 και παρέμεναν ανενεργές. 
Με την εγκύκλιο Πιτσιλή αλλάζει επί τα χείρω το σύστημα των κατασχέσεων καθώς:

* Καταργούνται κατηγορίες ακατασχέτων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Εξαιρούνται πλέον από την κατάσχεση μόνον τα πράγματα που είναι απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης του οφειλέτη και της οικογένειάς του και, προκειμένου για πρόσωπα που με την προσωπική τους εργασία αποκτούν όσα τους χρειάζονται για να ζήσουν, τα πράγματα τα οποία είναι απαραίτητα για την εργασία τους.

* Επιτρέπονται πλέον πολλαπλές κατασχέσεις επί του ιδίου πράγματος, σε αντίθεση με τις μέχρι σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις. Στην περίπτωση αυτή οι εκτελεστικές διαδικασίες βαίνουν παράλληλα και σταματάνε όταν γίνει η πρώτη κατακύρωση.

* Θεσπίζεται διαφορετικός τρόπος πλειοδοσίας (αναβάθμιση γραπτών προσφορών). Ο πλειστηριασμός γίνεται μόνο με γραπτές σφραγισμένες προσφορές, ενώ οι προφορικές προσφορές υποβάλλονται μόνον αν οι γραπτές προσφορές είναι ίσες.

*Μειώνεται το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν μπορεί να διεξαχθεί πλειστηριασμός ή αναπλειστηριασμός, από 1η έως 31 Αυγούστου, αντί από 1η Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου όπως ίσχυε, εκτός αν πρόκειται για πράγματα που μπορεί να υποστούν φθορά.

*Τα κατασχεμένα ακίνητα πλέον εκτιμώνται με βάση την εμπορική αξία αυτών κατά τον χρόνο της κατάσχεσης, η οποία ορίζεται και ως τιμή πρώτης προσφοράς με βάση τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Μέχρι σήμερα, ίσχυε η εκτίμηση του επιμελητή ή προσληφθέντος πραγματογνώμονα, η οποία δεν μπορούσε να είναι μικρότερη της αντικειμενικής αξίας. Ο προσδιορισμός της τιμής πρώτης προσφοράς γινόταν στα 2/3 της εκτιμηθείσας αξίας ή στην αντικειμενική.

*Το Δημόσιο χάνει τη σειρά του στη διεκδίκηση περιουσιακών στοιχείων των πτωχευμένων επιχειρήσεων.

*Καταργούνται τα προνόμια του Δημοσίου, των εργαζομένων και των ασφαλιστικών ταμείων στην ικανοποίηση των απαιτήσεων του δημόσιου τομέα έναντι των απαιτήσεων των τραπεζών (ειδικά προνόμια).

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου